×

حقایقی درباره اینکه پول استرس را کم نمی کند !

حقایقی درباره اینکه پول استرس را کم نمی کند !

این عقیده که فقط با درآمدزایی و اضافه کردن پول، مشکلات ما حل می‌شود، ریشه بسیاری از نگرانی‌ها و استرس‌های روزمره ماست، در حالی که این تفکر، تنها روی علائم و نشانه‌های آن موقت سرپوش می‌گذارد و این اضطراب، همیشه بر خواهد گشت گزارش زیر به نقل از تابناک، راه‌هایی برای تغییر تفکر در مورد پول و کسب آرامش ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید

حقایقی-درباره-اینکه-پول-استرس-را-کم-نمی-کند-! وکیل 

این عقیده که فقط با درآمدزایی و اضافه کردن پول، مشکلات ما حل می‌شود، ریشه بسیاری از نگرانی‌ها و استرس‌های روزمره ماست، در حالی که این تفکر، تنها روی علائم و نشانه‌های آن موقت سرپوش می‌گذارد و این اضطراب، همیشه بر خواهد گشت. گزارش زیر به نقل از تابناک، راه‌هایی برای تغییر تفکر در مورد پول و کسب آرامش ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:

اگر شما هم با استرس ناشی از مسائل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، با اعمال چند نمونه از روش‌های فکری در زندگی‌تان، متفاوت فکر کردن درباره پول را شروع کنید.

1. به کمتر ازآنچه فکر می‌کنید نیاز دارید. بیشتر چیزهایی که تصور می‌کنیم بدون آن‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم، برای بیشتر مردم جهان ـ یا حتی پدر و مادربزرگتان ـ کالای لوکس به‌حساب می‌آیند. فکر کنید: گوشی موبایل، مایکروفر، ماشین، کمدهای بزرگ‌تر، و … تجاری‌سازی جامعه تلاش زیادی برای ایجاد نارضایتی در دل‌های ما کرده است. به همین دلیل استرس زیادی در زندگی‌هایمان ایجاد کرده‌اند، ولی آن‌هایی که تصمیم می‌گیرند کمتر خرج کنند، فواید فوق‌العاده‌ای می‌برند.

2. پول خوشبختتان نمی‌کند. این فقط یک توهم است که پول برای شما خوشبختی می‌آورد. تحقیقات بی‌شماری تا امروز این مسئله را ثابت کرده‌اند. تجربه هم همین را می‌گوید. بعضی از شادترین آدم‌هایی که احتمالاً می‌شناسید به‌هیچ‌عنوان پولدار نیستند و خیلی از آدم‌های پولداری هم که می‌شناسید، خوشبخت نیستند.

3. پول هدف اصلی کار کردن نیست. پرداخت‌های مالی به‌عنوان یک انگیزه‌دهنده همیشگی مؤثر نیست و رابطه بین درآمد و رضایت از کار بسیار کم خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، هر چه درآمدتان بیشتر باشد رضایتتان از کاری که انجام می‌دهید بیشتر نخواهد بود. باهدف مشارکت کردن در یک کار مفید کار کنید. درست است که این رویکرد ایده آلیستی است ولی استرستان را به‌طور قابل‌توجهی پایین خواهد آورد.

4. ثروت هم مشکلات خاص خودش را دارد. فقر مشکلاتی به همراه دارد، هیچ شکی در این نیست. ولی مشکلاتی هم با داشتن ثروت همراه است: روی قضاوت اخلاقی سایه انداخته، همدلی را از بین می‌برد، غرور و خودخواهی را زیاد کرده و می‌تواند به‌نوعی اعتیاد تبدیل شود.

5. آرزوی پولدار شدن زندگی‌تان را تباه خواهد کرد. شنیده‌ایم که عشق به پول ریشه بدی‌هاست، ولی خیلی وقت‌ها میل به داشتن بیشتر و بیشتر، زندگی‌مان را هم از ما می‌گیرد. عاقلانه این است که این میل را از لیست تمایلاتمان بیرون کنیم. اینکار استرسمان را کمتر خواهد کرد.

6. مرزها حیات بخشند. این مرزها چه اجتماعی باشند، چه اقتصادی یا اخلاقی، برای زندگی‌تان ساختار و چارچوب ایجاد می‌کنند. آن‌ها حس اکتشاف، ابداع و ابتکار در شما به وجود می‌آورند. به همین دلیل است که برنامه‌های شخصی بودجه‌بندی ابزاری بسیار مفید هستند. چون برای ما این امکان را فراهم می‌کنند که تشخیص دهیم برای شاد بودن نباید بیشتر از پولی که درمی‌آوریم، خرج کنیم. داخل چارچوب و مرزهای درآمدتان زندگی کنید تا زندگی بهتری داشته باشید.

7. بخشیدن پول لذت دارد. سخاوت فواید بی‌شماری دارد. افراد سخاوتمند شادتر، سالم‌تر، تحسین‌برانگیزتر بوده، از زندگی‌شان راضی‌تر هستند و روابط عمیق‌تری با دیگران دارند. زندگی آن‌ها با استرس کمتری همراه است. یکی از مهم‌ترین عوامل کاهنده استرس که می‌توانید با پولتان انجام دهید این است که کمی از آن را ببخشید.

8. خیلی از ما باور داریم که امنیت با دارایی‌های ما به وجود می‌آید. درنتیجه اینکه خیلی از ما حجم زیادی از دارایی‌ها را به اسم افزایش امنیت و خوشبختی برای خودمان جمع‌آوری می‌کنیم. ساعت‌های طولانی برای خریدن آن‌ها کار می‌کنیم، خانه‌های بزرگ‌تر می‌سازیم تا آن‌ها را داخلش جای دهیم، مقدار زیادی انرژی برای نگهداری آن‌ها صرف می‌کنیم. مسئله جمع‌کردن و نگهداری کم‌کم تمرکز اصلی زندگی‌هایمان می‌شود. در همین حین، جامعه، آزادی، خوشبختی و عشق را از دست می‌دهیم.

9. پول، در اصل، فقط یک ابزار است. پول چیزی بیشتر از یک ابزار برای تسریع تجارت نیست. پول باعث می‌شود لازم نباشد خودمان برای خودمان لباس بدوزیم و مبلمان و وسایل موردنیازمان را بسازیم. بخاطر وجود پول می‌توانید روزتان را آن‌طور که دوست دارید و باکاری که از آن لذت می‌برید بگذرانید. هدف پول همین است و اگر پول کافی برای برآوردن نیازهایمان داشته باشیم، نباید برای تلاش بی‌وقفه برای درآوردن پول بیشتر به خودمان استرس وارد کنیم

استرس تأثیرات وحشتناکی دارد بر بدن دارد. موجب آسیب‌پذیری، خستگی و اضطراب می‌شود. متأسفانه پول ازجمله یکی از مهم‌ترین عوامل استرس شمرده می‌شود. ولی می‌توانید کاری کنید که برای شما این‌طور نباشد. بیایید دیدگاهمان نسبت به پول را تغییر دهیم تا بتوانیم کمی بیشتر از زندگی لذت ببریم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.