×

اسلام نمی خواهد زن ، زندگی خود را با غفلت سپری کند

اسلام نمی خواهد زن ، زندگی خود را با غفلت سپری کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اسلام نمی خواهد زن مسلمان، دوران زندگی خود را با غفلت و بی خبری و به دور از هر گونه ترقی و کمال، سپری کند

اسلام-نمی-خواهد-زن-،-زندگی-خود-را-با-غفلت-سپری-کند

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسلام نمی خواهد زن مسلمان، دوران زندگی خود را با غفلت و بی خبری و به دور از هر گونه ترقی و کمال، سپری کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دبیرخانه نخستین کنگره زنان موفق ایران، فاطمه ذوالقدر افزود: تاریخ، گواهی صادق بر این مدعاست که زنان بسیاری بوده اند که قله های ترقی را در نوردیده و به عنوان زنان نمونه و الگو معرفی شده اند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث قابل توجه در مورد جایگاه زنان در اسلام، جایگاه حقوقی آنان است، اگر چه اسلام برای زنان در ابعاد فردی و اجتماعی، قوانین ویژه ای وضع کرده ولی در برابر، حقوق شایسته ای برای آنان قرار داده است که موجب تعالی شخصیت آنان است .
این نماینده مجلس ادامه داد: م برخی رفتار های زن ستیزانه که در برخی کشورهای عربی شاهدیم ریشه در دوران جاهلیت و پیش از اسلام دارد و یا نشات گرفته از برداشت های غلط از قوانین و شرع است. زنان ، پیش از اسلام ، نه تنها حق مالکیت نداشتند که همچون کالایی خرید و فروش می شدند و در کنار اموال میت به ارث برده می شدند.

ذوالقدر اضافه کرد: حتی در کشورهای غربی با همه هیاهوی تبلیغاتی و شعار برابری حقوق زن و مرد تا یک قرن قبل حق مالکیت برای زنان قائل نبودند و بعد از انقلاب صنعتی برای تشویق زنان برای حضور در کارخانه ها به عنوان نیروی کار ارزان قیمت برای آنان حق مالکیت را به رسمیت شناختند.

وی اظهارکرد: اسلام از طرفی با حضور بی قید و شرط زنان در تمام امور و از بین رفتن حریم های اخلاقی مخالفت کرده است و از طرف دیگر برای فعالیت های ضروری اجتماعی با حفظ عفت، مانعی ایجاد نکرده است و راه اعتدال که سعادت آنان را در پی دارد در پیش روی آنان قرار داده است.

وی ادامه داد: هدف اسلام این است که تمام انسان ها در این امر مهم به پیش روند و به درجات عالیه کمال نائل آیند، اسلام ، از این رو چنان بستری فراهم کرده است که زنان نیز همچون مردان به فراگیری دانش و تزکیه نفس بپردازند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: ارائه الگوهایی تاریخی از زنان دراسلام و همچنین زنان انقلابی و زنان موفق در جامعه می تواند برای جوامع امروزی ره گشا باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به برگزاری کنگره ملی زنان موفق در دی ماه اشاره کرد و گفت: این کنگره فرصتی برای ظهور زنان در عرصه های مدیریتی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این کنگره از بخش های مختلفی تشکیل شده است ، می توان منشا خیر و برکات در مباحث مربوط به بانوان از جمله پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی، سخنرانی های کلیدی و ارائه مقالات باشد.

ذوالقدر تصریح کرد: تلاش بر این است تا با مشارکت تمامی طیف ها و بخش ها، این کنگره هر چه با شکوه تر برگزار شود.

نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران با هدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدار و متوازن دی ماه 95 در تهران، برگزار می شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.