×

استفاده از ظرفیت زندان ها برای تحقیقات جرم شناسی

استفاده از ظرفیت زندان ها برای تحقیقات جرم شناسی

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، گفت ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه مسائل اجتماعی، جرم‌شناسی و مطالعات رفتاری در زندان‌ها وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق نتایج مفیدی را برای توسعه سلامت اجتماعی بدست آورد

استفاده-از-ظرفیت-زندان-ها-برای-تحقیقات-جرم-شناسی

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه مسائل اجتماعی، جرم‌شناسی و مطالعات رفتاری در زندان‌ها وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق نتایج مفیدی را برای توسعه سلامت اجتماعی بدست آورد.

به گزارش روابط‌‌عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر‌‌جهانگیر در همایش دبیران شورای تحقیقات استان‌های تابعه، توجه به ویژگی‌های جامعه آماری و توانمندی مجریان اجرای طرح پژوهشی به ویژه در تحقیقات میدانی را مهم ارزیابی کرد. وی افزود: جامعه آماری اگر با دقت انتخاب نشود و مجریان اجرای طرح از توانمندی و دانش لازم برخوردار نباشند، نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب از پژوهش و تحقیق داشت. رییس سازمان زندان‌ها، ادامه داد: پژوهش، زمانی ارزش دارد که مشکلات سازمان را رفع کند و این مساله در گروه برنامه‌ریزی دقیق علمی در اجرای فرآیند پژوهش است.

جهانگیر با بیان تاریخچه پژوهش در جهان، گفت: فطرت خداجوی بشر از ابتدای خلقت انگیزه پژوهش و پرسش‌گری را در انسان‌ها به وجود آورده است؛ خداوند، دانای مطلق است و این دانایی و زیبایی مطلق اوست که بشر جوینده حقیقت را به سمت خداوند سوق می‌دهد.وی افزود: از این منظر کار پژوهش، امری خدایی و نوعی عبادت است، چراکه انسان تلاش می‌کند خود را به حقیقت مطلق متصل کند.رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بیان کرد: روحیه پژوهشگری، حقیقت‌جویی و حقیقت‌یابی از نعمت‌های بزرگ خداوند است که یکی از بندگان بزرگوار خداوند که به چشمه‌های زلال حقیقت دست یافت پیامبر بزرگ اسلام بود‌.

جهانگیر ادامه داد: پژوهش واقعی با برنامه‌ریزی دقیق و نتیجه سنجی مناسب، شروع می‌شود و با اقدام علمی و به کارگیری نتایج آن در جامعه، رشد و توسعه می یابد. وی تاکید‌کرد: ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه مسائل اجتماعی، جرم‌شناسی و مطالعات رفتاری در زندان‌ها وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق نتایج مفیدی را برای توسعه سلامت اجتماعی بدست آورد. جهانگیر، مفید‌بودن نتایج پژوهش برای جامعه را یکی از معیارهای اصلی تشخیص درستی پژوهش عنوان و خاطرنشان‌کرد: پژوهشی که نتایج آن به درد جامعه و رفع مشکلات مردم نخورد در واقع هیچ ارزشی ندارد.

وی با انتقاد از سطحی‌بودن برخی تحقیقات علمی تاکید کرد: تا زمانی که مساله و مشکل موجود به خوبی موردشناخت و تحلیل قرار نگیرد، نمی توان انتظار کار تحقیقی علمی و کارآمد داشت.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.