×

ورود افراد بابت مهریه به زندان ها به دغدغه تبدیل شده است

ورود افراد بابت مهریه به زندان ها به دغدغه تبدیل شده است

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت این ستاد از ابتدای سال موفق شد زمینه رهایی 128 نفر مددجوی واجد شرایط را از سطح زندان های استان با مبلغ سه میلیارد و 279 میلیون تومان فراهم کند

ورود-افراد-بابت-مهریه-به-زندان-ها-به-دغدغه-تبدیل-شده-است وکیل 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: این ستاد از ابتدای سال موفق شد زمینه رهایی 128 نفر مددجوی واجد شرایط را از سطح زندان های استان با مبلغ سه میلیارد و 279 میلیون تومان فراهم کند.

به گزارش ایسنا، حجت الله موسوی قوام در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه از این تعداد 94 نفر از محل کمک‌های مردمی و خیرین در استان و با مبلغ بیش از 817 میلیون تومان آزاد شده اند، افزود: 5 نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه مرکز با مبلغ 586 میلیون و 600 هزار تومان، 6 نفر از طریق تسهیلات با مبلغ 255 میلیون تومان، 15 نفر از محل اعتبارات تامین صندوق خسارت بدنی کشور با مبلغ یک میلیارد و 620 میلیون تومان و 8 نفر بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی زمینه آزادی آنها فراهم شده است.

موسوی قوام بیان کرد: همچنین 101 نفر با شاکیان صحبت و ستاد موفق شده است رقمی حدود 12 میلیارد و 201 میلیون تومان با اخذ رضایت شاکی تخفیف بگیرد، ضمن اینکه 65 نفر از مددجویان هم بخشی از بدهی خود را تامین کرده‌اند که رقمی حدود 3 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به جشن های گلریزان، گفت: امسال 16 جشن در شهرستان های مختلف برگزار شده است و خیرین 250 میلیون تومان کمک کرده‌اند که زمینه آزادی 31 نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یک جشن دیگر نیز کرمان برگزار شده است، افزود: در مجموع در 17 جشن گلریزان رقمی حدود یک میلیارد و 656 میلیون و 570 هزار تومان خیرین تعهد کرده اند که رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم که تا کنون 900 میلیون تومان از این تعهدات وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال به 90 درصد وصولی ها برسیم، ضمن اینکه در شهربابک به 100 درصد وصولی رسیده ایم.

موسوی قوام همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال 95، 50 میلیون تومان کمک های موردی را نیز دریافت کرده ایم، افزود: اکنون 182 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمدی داریم که تحت پوشش ستاد هستند و در بین این افراد زندانی قدیمی وجود ندارد، به‌طوری که 15 نفر ورودی سال 94 هستند و یک نفر هم بابت مهریه با رقم خیلی سنگین است، اما متاسفانه 166 نفر ورودی سال جاری هستند.

وی زندانیان جرائم غیرعمد را نیز برشمرد و تصریح کرد: در زندان های سطح استان 18 نفر بدهکار دیه، 87 نفر مهریه، پنج نفر نفقه و 72 نفر بابت چک برگشتی به سر می برند، ضمن اینکه بابت مهریه هر روز یک نفر در استان وارد زندان می شود.

موسوی قوام گفت: پیش بینی کرده‌ایم تا پایان سال جاری دو جشن گلریزان به‌صورت ویژه در ایام دهه فجر در بهمن ماه و یک جشن نیز پایان سال در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) در آستانه سال نو برگزار شود.

وی با انتقاد از اینکه زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل داشتن مرخصی‌های زیادی و عدم احساس دربند بودن، پیگیر کارهای خود نمی شوند، تاکید کرد: همچنین ورود افراد بابت مهریه به زندان ها به یک دغدغه تبدیل شده است و می طلبد که در این زمینه موسسات، مراکز علمی و دانشگاهی و همه جهت فرهنگ سازی و حوزه پیشگیری اقدام کنند و راهکارهایی در این زمینه ارائه شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.