×

تلاش می کنیم فردی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان نشود

تلاش می کنیم فردی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان نشود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت تمام هم و غم و برنامه های قوه قضائیه این است که حتی‌المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود

تلاش-می-کنیم-فردی-به-واسطه-عجز-از-پرداخت-مهریه-وارد-زندان-نشود وکیل 

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام هم و غم و برنامه های قوه قضائیه این است که حتی‌المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود.

 یدالله موحد صبح امروز در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان، اظهار کرد: دعاوی خانوادگی از جمله دعوای مطالبه مهریه جزو دعاوی پرشمار محاکم دادگستری در کل کشور و از جمله استان کرمان است.

وی افزود: تمام هم و غم و برنامه‌های قوه قضاییه این است که حتی المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود، مگر اینکه اشخاص به نوعی بخواهند از زیر بار تعهد و دین خود سرپیچی کنند.

موحد بیان کرد: تلاش می شود افرادی که وارد زندان شده اند رضایت شاکی را جلب کرده و حتی از تسهیلاتی برخوردار شوند تا حداقل شغل خود را از دست نداده و آسیب‌های وارده به خانواده آنها کمتر شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ما باید فعالیت‌های ستاد دیه را خالص کنیم، به معنای اینکه کمک‌های صندوق خسارات بدنی کشور را جزو فعالیت‌های این ستاد محسوب نکنیم و در ارتباط با آزادی زندانیان جز از طریق انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه اتفاقی رخ ندهد.

موحد با اشاره به اینکه دادگستری با یک ورودی روزافزون پرونده‌ها مواجه است که بخشی منجر به زندانی شدن افراد می شود، تصریح کرد: 30 هزار موجودی پرونده اجرای احکام در دادگستری استان است و انتظار می رود در کوتاه ترین زمان ممکن این احکام اجرا شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تمرکز لازم برای اجرای احکام گذاشته و همه نیروها در این زمینه بسیج شوند آمار زندانیان خیلی بیشتر خواهد شد؛ بنابراین اگر بخواهیم کاهش ورودی به زندان داشته باشیم باید فضای کسب  کار بهتر، سطح درآمد مردم ارتقا و مسائل فرهنگی حل شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.