×

کاهش 11 درصدی خشونت در استان اردبیل

کاهش 11 درصدی خشونت در استان اردبیل

خدادادی گفت مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از خشونت به کاهش 11 درصدی این آسیب در استان اردبیل منجر شده است

کاهش-11-درصدی-خشونت-در-استان-اردبیل

 خدادادی گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از خشونت به کاهش 11 درصدی این آسیب در استان اردبیل منجر شده است.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان با اشاره به نقش خشونت در وقوع جرایم گفت: جرم خشونت به عنوان یک پدیده جهانی و از مباحث اصلی در بررسی مسایل اجتماعی است.

وی گفت: در ایران بویژه استان اردبیل خشونت از مسایل مهم تلقی می‌شود بطوریکه حدود نیمی از پرونده‌های قضایی مربوط به موضوع خشونت است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل علیرغم اینکه بالاترین میزان ورودی مربوط به پرونده‌های خشونت است اما با خشونت کلان و بسیار شدید مواجه نیستیم و این استان جزو استان‌های امن محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل اظهار کرد: درگیری و خشونت آثار و پیامدهای متعدد روانی ـ اجتماعی ـ خانوادگی و اقتصادی دارد. به همین منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آن را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود از سال 90 انتخاب و اقدامات زیادی در زمینه پیشگیری از خشونت انجام داده است.

خدادادی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های معاونت اجتماعی دادگستری اردبیل می‌توان به انجام دو عنوان پژوهش، طراحی برنامه عملی پیشگیری از خشونت، برگزاری کارگاه‌های متعدد با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف استانی، تهیه و تدوین کتابچه و بروشور و توزیع در بین عموم مردم، برگزاری همایش و نظایر آن اشاره کرد، که مجموعه این فعالیت‌ ها منجر شده که در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 11% با کاهش آمار خشونت را شاهد باشیم.

این مقام قضایی در پایان گفت: اقدامات پیشگیرانه باید مستمر و مداوم باشد. اگر بتوانیم برنامه‌های پیشگیری از خشونت را علمی و مداوم و با تعامل تمامی دستگاه‌ها پیش ببریم، می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.