×

احقاق حقوق کودکان ار نیازهای ضروری جامعه است

احقاق حقوق کودکان ار نیازهای ضروری جامعه است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک احقاق حقوق کودکان را از نیازهای جامعه دانست و گفت کودکان بدلیل نداشتن قدرت دفاع، در آسیب‌های اجتماعی بیشتر از اقشار دیگر متضرر می‌شوند

احقاق-حقوق-کودکان-ار-نیازهای-ضروری-جامعه-است وکیل 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک احقاق حقوق کودکان را از نیازهای جامعه دانست و گفت: کودکان بدلیل نداشتن قدرت دفاع، در آسیب‌های اجتماعی بیشتر از اقشار دیگر متضرر می‌شوند.

مظفر الوندی در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس قوانین و اسناد، کودکان توان دفاع از حقوق خود را ندارند و سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد به عنوان وکیل آن‌ها باید این دادخواهی را داشته باشند.

وی ادامه داد:  منظور مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک از کودک، کودکان زیر 18 سال است و مسایل قابل پیگیری می‌تواند مربوط به کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکانی با ازدواج در سنین پایین و مسایلی از این قبیل باشد.

وی آموزش، فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و ایجاد انطابق ذهنی در سطح افکار عمومی را از جمله مهمترین راهکارهای ارتقای حقوق کودکان، بر شمرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، احقاق حقوق کودکان را از نیازهای جامعه دانست و افزود: کودکان بدلیل نداشتن قدرت دفاع، در آسیب های اجتماعی بیشتر از اقشار دیگر متضرر می‌شوند.

وی با بیان این‌که «کودکان نیازمند حمایت هستند؛ زیرا قدرت دفاع ندارند»، خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ما محسوب شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هم‌چنین توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و حمایت از این قشر را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود:حمایت از کودکان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «کودک به عنوان یک انسان حقوقی دارد»، گفت: باید حقوق کودکان را محترم شمرد و در این راستا دولت ها حقوق کودک را در اسناد بین المللی و قوانین داخلی تضمین می‌کنند.

وی با بیان این‌که «کودکان برای احقاق حق خود رویکردی ندارند،» افزود: این رویکرد باید احیاء شود و کودک حق آموزش دارد.

الوندی، توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و حمایت از این قشر را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: حمایت از کودکان باید به صورت ویژ مورد توجه قرار گیرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.