×

سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها سازمانی که پیشگیری را نظام مند دنبال کرده است

سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها سازمانی که پیشگیری را نظام مند دنبال کرده است

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت 19 سال از بررسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌گذرد و امروز سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان تنها سازمانی که موضوع پیشگیری را به صورت نظام مند دنبال کرده است در کشور شناخته می‌شود

سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح-تنها-سازمانی-که-پیشگیری-را-نظام-مند-دنبال-کرده-است وکیل 

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: 19 سال از بررسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌گذرد و امروز سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان تنها سازمانی که موضوع پیشگیری را به صورت نظام مند دنبال کرده است در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در ششمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان البرز که امروز شنبه (25 دی ماه)، در فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه دین اسلام برای پیشگیری اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: بر همین اساس سازمان قضایی نیروهای مسلح در طول دو دهه گذشته برنامه‌هایی را برای پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‎های نیروهای مسلح داشته است.

مصدق با بیان اینکه بر اساس دستور فرماندهی کل قوا، پیشگیری به صورت یک موضوع کاملا علمی و با مشورت با صاحب نظران دنبال شده است، افزود: از این رو طبق بند 5 ماده 156 قانون اساسی که قوه قضاییه وظیفه دارد اقدامات مناسب را برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرم انجام دهد، این برنامه دنبال شده است.

وی از پیگیری نظام‌مند موضوع پیشگیری از وقوع جرم در 19 سال گذشته گفت و تصریح کرد: در سال 76 چهار برنامه پنج ساله تدوین شد که اولین برنامه از ابتدای سال 77 به اجرا درآمد.

این مقام مسئول ادامه داد: در برنامه اول که با عنوان آسیب‌شناسی جرائم و تخلفات در سطح نیروهای مسلح به اجرا درآمد 16 عنوان مجرمانه مانند فرار از خدمت، ترک پست نگهبانی، ارتشا، اختلاس و ... انتخاب و در طول پنج سال علل ارتکاب آن نیز شناسایی شد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: برنامه دوم که از سال 81 تا 86 اجرا شد موضوع آسیب زدایی و علت وقوع جرم در نیروهای مسلح و به همان نسبت از بین بردن این علل در دستور کار قرار گرفت که شعار آن نیز پیشگیری بر درمان مقدم است، بود.

مصدق به برنامه سوم این سازمان برای پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های نیروهای مسلح گفت و تصریح کرد: اساس این برنامه بر آینده پژوهی و با شعار پیش بینی بر پیشگیری مقدم است، اجرا شد.

وی اضافه کرد: در برنامه چهارم که از سال 91 آغاز شد و تا پایان 96 ادامه دارد باید مشخص شود که برخی مسائل تهدید بالفعل نیست، بلکه بالقوه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 19 سال از بررسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌گذرد و امروز سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان تنها سازمانی که موضوع پیشگیری را به صورت نظام مند دنبال کرده است در کشور شناخته می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.