×

مرگ 165 عابر پیاده در 9 ماهه سال جاری

مرگ 165 عابر پیاده در 9 ماهه سال جاری

عباسی گفت در 9 ماه امسال، تعداد 165 (120 مرد و ما بقی زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است

مرگ-165-عابر-پیاده-در-9-ماهه-سال-جاری وکیل 

 عباسی گفت: در 9 ماه امسال، تعداد 165 (120 مرد و ما بقی زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بیان کرد: در نه ماه امسال ، تعداد 165 (120 مرد و ما بقی زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در 9 ماه امسال را 510 نفر اعلام کرد و افزود: 32 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده هستند.

این مقام اجرایی استان مازندران اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال و کمترین سنین کمتر از 10سالند، بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 75 نفر، معادل 45 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌های ساری با 29 نفر، بابل با 27 و قائمشهر با 15 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند. سوادکوه ، فریدونکنار و گلوگاه نیز هر کدام با 2 فوتی شهرستان هایی هستند که در نه ماه  امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت: سواری با 70 درصد،وانت بار 16 درصد و کامیون با 6 درصد بیشترین  وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده هستند که به تفکیک  پراید  با 45 ، پژو 405 با 15 و سمند و 206 هر کدام با 13 مورد بیشترین فوتی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش تیر (15 مرد و 9 زن ) و مهر ماه (17 مردو 7 زن ) هر کدام با 24 مورد بیشترین و فروردین ماه با 12 (10مرد و 2 زن )مورد کمترین ماه هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده اضافه کرد: 57 نفر از تلفات عابران پیاده آن ها در مسیرهای برون شهری  و روستایی، ( 57 درصد)  جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ رانندگی با سرعت مطمئن ، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پل های عابر را دو چندان می کند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.