×

حقوق کودکان را باید به رسمیت شناخت و برای احقاق آن تلاش کرد

حقوق کودکان را باید به رسمیت شناخت و برای احقاق آن تلاش کرد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت ضروری است که از حجم موانع و مشکلات زیربنایی کاسته شود تا اعتبار بیشتری به فعالیت های مرتبط با حقوق کودکان اختصاص یابد

حقوق-کودکان-را-باید-به-رسمیت-شناخت-و-برای-احقاق-آن-تلاش-کرد وکیل 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ضروری است که از حجم موانع و مشکلات زیربنایی کاسته شود تا اعتبار بیشتری به فعالیت های مرتبط با حقوق کودکان اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: امروزه اهمیت این مطلب بر کسی پوشیده نیست که باید حقوق کودکان را به رسمیت شناخت و برای احقاق آن تلاش کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه از قوانین خوبی  برخوردار هستیم و اخیراً قوانین مناسبی پیرامون این موضوع تصویب شده، مشکلات و موانع موجود در سریع ترین موعد برطرف شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ضروری است که از حجم موانع و مشکلات زیربنایی کاسته شود تا اعتبار بیشتری به  فعالیت های مرتبط با حقوق کودکان اختصاص یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: لازم است که سیاست‌های اجتماعی و پیشگیرانه در حوزه "کودکان" تجزیه و تحلیل شوند، سیاست‌های موجود مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گیرند و همچنین نیاز است که اقدامات صورت گرفته در این حوزه مستندسازی شوند تا بتوانیم بر نقاط قوت و ضعف خود واقف، بر مشکلات فائق آییم و برای دستیابی به اهداف عالیه نظام اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.
 
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان هرمزگان افزود: تجربه نشان داده که بسیاری از بزهکاری ‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در سطح جامعه رخ می‌دهد، توسط افرادی است که در کودکی دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند.
 
اکبری ازدواج اتباع بیگانه با زنان ایرانی را از مهمترین آسیب های موجود در حوزه حقوق کودکان در سطح استان هرمزگان برشمرد و علت اصلی ایجاد این معضل اجتماعی را فقر اقتصادی قلمداد کرد.
 
رییس کل دادگستری استان هرمزگان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را از دیگر مسائل مهم مرتبط با حقوق کودکان عنوان کرد که نهادهای متولی این موضوع در سطح استان با آن دست به گریبان هستند.

اکبری با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دادگستری استان هرمزگان تا امروز اقدامات موثری در جهت اجرای موازین قانونی مرتبط با حقوق کودک انجام داده، اما آمادگی داریم در این حوزه بیش از گذشته فعالیت کنیم.

در ادامه دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان ضمن ابراز خرسندی از امکان دیدار با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: حق کودک به عنوان یک مطالبه قانونی باید مدنظر قرار گیرد و تعامل فی مابین دادگستری و دیگر نهادهای استانی در رفع موانع این حوزه راهگشا است و می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
 
وی یادآور شد: در سند چشم انداز کشور آمده که ایران به کشوری توسعه یافته مبدل می گردد که باید در چشم انداز آن حفظ کرامت، حقوق انسان‌ها و بهره مندی از امنیت اجتماعی تبلور یافته و اقشار مختلف مردم برخوردار از رفاه و سلامت باشند که تاکید بر همین نکته نقش  و جایگاه ویژه کودکان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی را به نمایش می گذارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.