×

سال 95 ، سال دشواری برای پزشکی قانونی بود

سال 95 ، سال دشواری برای پزشکی قانونی بود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت سال 95، با توجه به وقوع حوادثی چون آتش سوزی پلاسکو، تصادف دو قطار در سمنان و حادثه حله عراق سال دشواری برای این سازمان بود که خوشبخانه پزشکی قانونی از این آزمون سربلند بیرون آمد

سال-95-،-سال-دشواری-برای-پزشکی-قانونی-بود وکیل 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سال 95، با توجه به وقوع حوادثی چون آتش سوزی پلاسکو، تصادف دو قطار در سمنان و حادثه حله عراق سال دشواری برای این سازمان بود که خوشبخانه پزشکی قانونی از این آزمون سربلند بیرون آمد.

به گزارش ایسنا، احمد شجاعی صبح امروز در سی و دومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در قشم، بیان کرد: نیاز به تشخیص هویت سریع افراد، تعداد بالای کشته شدگان در حوادث، نبود اطلاعات ژنتیکی از افراد و همچنین نبود اثر انگشت از افراد در حوادث مختلف، کار شناسایی اجساد را در حوادث بسیار سخت کرده است.

وی به نقش قابل توجه سازمان پزشکی قانونی و حساسیت این بخش، پس از اتمام آواربرداری اشاره کرد و افزود: به دلیل شدت آلام مردم و همچنین نیاز به سرعت و دقت در بررسی تشخیص هویت، کار پزشکی قانونی در مواقع بحران بسیار سخت‌تر می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: در حادثه حله، 90 قطعه تحویل سازمان پزشکی قانونی شد و خوشبختانه با صرف چهار روز زمان به صورت شبانه روزی، تمامی اجساد با موفقیت کامل شناسایی و تحویل شدند.

وی انجام کار دقیق، علمی و بدون اشتباه را لازمه کار پزشکی قانونی دانست و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل کمبود کیت های تشخیص هویت، در بحران‌های مختلف با کمبودهای جدی مواجه می شویم که امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.

شجاعی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی کشور نیاز شدیدی به سردخانه دارد تا در صورت بروز رخدادهای مختلف، بتواند از اجساد به مدت طولانی نگهداری کند.

وی همچنین با توجه به انجام اقدامات وسیع سازمان پزشکی قانونی در تشخیص هویت، از همه پزشکان و مدیران این حوزه درخواست کرد تا با نوشتن مقالات علمی و کتاب، تجربیات خود را در این زمینه به دیگران منتقل کنند.

شایان ذکر است در پایان این همایش، کلنگ ساختمان پزشکی قانونی قشم نیز با حضور رییس پزشکی قانونی، رییس سازمان مدیریت بحران  مدیرعامل سازمان منطفه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان به زمین زده شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.