×

پسر ناخلف ، مادرش را روانه زندان کرد

پسر ناخلف ، مادرش را روانه زندان کرد

پسر جوانی که با ضمانت مادر بازنشسته‌اش درخواست وام داده بود، بعد از دریافت وام، متواری شد و مادرش را روانه زندان کرد

پسر-ناخلف-،-مادرش-را-روانه-زندان-کرد

پسر جوانی که با ضمانت مادر بازنشسته‌اش درخواست وام داده بود، بعد از دریافت وام، متواری شد و مادرش را روانه زندان کرد.

 بانوی 47 ساله یزدی پیش از این خانه‌دار بوده اما در قبال ضمانت زوری از وامی که پسر او از بانک دریافت می‌کند به شخصی که تسهیلات بانکی بواسطه سند ملکی او اخذ می‌شود بدهکار شده و در ادامه روانه زندان می‌شود.

در شرح پرونده این مددجوی واجد شرایط ستاد دیه آمده است: «فرزند زندانی یاد شده برای دریافت وام تاسیس یک کارگاه صنعتی با وساطت مادر، سند خانه یکی از آشنایان را در رهن بانک قرار می‌دهد و در قبال آن، مادر را وادار می‌کند به دلیل استنکاف آشنای نه چندان دور آن‌ها در همکاری با این خانواده، به دارنده سند برگه چکی را به عنوان ضمانت تحویل دهد تا در صورت عدم پرداخت اقساط از جانب او، صاحب چک به عنوان «ضامن» عهده‌دار این بدهی باشد.

درست یک هفته پس از اخذ مبلغ وام اشاره شده فرزند ناخلف این مادر دربند، متواری شده و به دنبال عدم پرداخت اقساط، بانک بلافاصله از صاحب سند مطالبه‌ حقوق خودش را می‌کند. صاحب سند نیز با وقت‌هایی که برای این منظور می‌گیرد در صدد یافتن شخص متواری می‌شود اما با عدم توفیق در این تلاش چند ماهه در نهایت با پرداخت مبلغ وام، چک خانم (طیبه – ص) را به اجرا گذاشته و حقوق خود را مطالبه می‌کند.

با پیگیری قضایی «طیبه - ص» که به تازگی بعد از سال‌ها معلمی در مدارس شهر یزد بازنشسته شده بود، با عنوان قضایی «محکومیت مالی ناشی از مطالبه وجه چک» از ابتدای آبان ماه سال جاری روانه یکی از زندان‌های استان یزد شده و تاکنون هم در این حبس ناخواسته روزهای خود را به شب می‌رساند.

این مادر به دلیل عدم‌توانایی در پرداخت بدهی 195 میلیون تومانی مجبور به تحمل زندان شده است. البته ستاد دیه استان در فرآیند آزادی این مددجوی واجد شرایط رقم بدهی را با اخذ گذشت از شاکی و ارایه تسهیلات بدون سود به میزان 100 میلیون تومان کاهش داده است اما این مددجو هم چنان در حبس حضور دارد.

همسر این بانوی یزدی هم که تنها حامی مالی این محکوم به شمار می‌رفت، سال‌هاست که بعد از متارکه از ایران مهاجرت کرده و در خارج از کشور حضور دارد.

زندانی که به اذعان خودش بیش از آن که متضرر مالی شده باشد، خسارت معنوی دیده و از عزیزترین نزدیکانش این چنین ضربه خورده تصریح دارد « ستاد دیه استان بابت الباقی بدهی نیز با تصویب اعضای هیات امنای این نهاد مردمی موافقت کرده و پرونده اینجانب را به بانک جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده اما تا به امروز در تأمین وثیقه مورد قبول بانک احاله شده همچنان درگیر بوده و هستم».

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.