×

افزایش 54 درصدی فوت ناشی از گاز در تهران

افزایش 54 درصدی فوت ناشی از گاز در تهران

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش 8 53 درصدی فوت ناشی از گاز منواکسیدکربن از ابتدای فروردین تا دی ماه امسال، نسبت به زمان مشابه (1394) در این استان خبرداد

افزایش-54-درصدی-فوت-ناشی-از-گاز-در-تهران

 اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش 8 / 53 درصدی فوت ناشی از گاز منواکسیدکربن از ابتدای فروردین تا دی ماه امسال، نسبت به زمان مشابه (1394) در این استان خبرداد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ، طی 10 ماهه امسال ، 143 تن در استان تهران بر اثر این مسمومیت ، جان خود را از دست دادند که از این شمار ، 106تن مرد و 37تن زن بودند.

گاز منواکسیدکربن ،گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.

وقتی این گاز، وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص ، وارد واکنش و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا، سوزش چشم ها و فرد ، پس از سپری شدن زمانی بین یک تا 2 ساعت، بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط می کند .

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.