×

سوء استفاده هایی که برخی مالکان از سرقفلی داران می کنند

سوء استفاده هایی که برخی مالکان از سرقفلی داران می کنند

رییس اتحادیه موسسات توریستی و خودروی کرایه به سوءاستفاده هایی که برخی مالکان از صاحبان سرقفلی می‌کنند، اشاره کرد و گفت قانون سرقفلی نیاز به اصلاح دارد و موارد زیادی بوده است که این قانون برای مغازه‌دار مشکل ایجاد کرده است

سوء-استفاده-هایی-که-برخی-مالکان-از-سرقفلی-داران-می-کنند- وکیل 

رییس اتحادیه موسسات توریستی و خودروی کرایه به سوءاستفاده هایی که برخی مالکان از صاحبان سرقفلی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: قانون سرقفلی نیاز به اصلاح دارد و موارد زیادی بوده است که این قانون برای مغازه‌دار مشکل ایجاد کرده است.

قاسم قربانی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت‌هایی که قانون سرقفلی برای مغازه‌داران دارد، اظهار کرد: موارد زیادی بوده که صاحب سرقفلی دچار مشکل شده است. برای مثال گاهی مغازه‌ای که سرقفلی‌اش خریداری شده در محلی قرار داشته که رفت‌وآمد زیادی نداشته است اما اکنون کنار یک چهارراه واقع شده است و بار ترافیکی متفاوتی را تجربه می‌کند که همین موضوع باعث اختلاف مالک و سرقفلی‌دار شده است.

وی در همین باره افزود: گاهی نیز ممکن است مغازه‌دار نتواند در شغلی که قبلا سرقفلی را برای آن خریداری کرده بود موفق باشد و اکنون مایل به تغییر شغل است، اما بدون اجازه صاحب سرقفلی نمی‌تواند تغییر شغل بدهد و برای تغییر شغل بعضی مالکان، مبالغ سنگینی را تقاضا می‌کند.

رییس اتحادیه موسسات توریستی و خودروی کرایه با تایید این‌که این قانون می‌تواند موجب استثمار مستاجر شود، ادامه داد: این قانون نیاز به اصلاح دارد و اصلاح آن به  مجلس و قانون‌گذار برمی‌گردد. اما در قانون فعلی دست مالک کاملا باز گذاشته شده است. برای مثال موردی داشتیم که سقف مغازه ریخته بود اما برای تعمیر آن نیاز به اجازه مالک بود و مالک اجازه این کار را نمی‌داد و برای آن تقاضای پول می‌کرد.

قربانی‌خواه درباره پیشنهاد نایب رییس اتاق اصناف مبنی بر تغییر قانون سرقفلی به صورتی که در صورت تمایل خریدار، مالک ملزم به انتقال ملکیت باشد، گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد بسیاری از مشکلات این قانون حل خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.