×

دولت در لایحه جامع وکالت ، استقلال وکلا را حفظ کرد

دولت در لایحه جامع وکالت ، استقلال وکلا را حفظ کرد

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت دولت در بررسی لایحه جامع وکالت استقلال وکلا را حفط کرد و د غدغه استقلال وکلا را داشت

دولت-در-لایحه-جامع-وکالت-،-استقلال-وکلا-را-حفظ-کرد

 دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: دولت در بررسی لایحه جامع وکالت استقلال وکلا  را حفط کرد و د غدغه استقلال وکلا را داشت.

 الهام امین‌‌زاده در همایش نقش و تأثیر مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در حوزه وکالالت درباره لایحه جامع وکالت اظهار کرد: لایحه وکالت زمانی که در معاونت حقوقی بودم مطرح بود و همواره سعی داشتیم  لایحه‌ای جامع تنظیم شود.

وی افزود: در جلسات هیئت دولت تک تک مواد لایحه وکالت مورد بررسی قرار گرفت و‌ دغدغه مان این بود که  وکلا مصون بمانند و استقلال آنها حفظ شود.

امین‌زاده افزود: در نهایت این لایحه به مجلس فرستاده شد. البته قوه قضاییه هم لایحه‌ای را فرستاد که  در نهایت لایحه دولت روی میز بررسی مجلس قرار گرفت.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: انتظار می‌رود وقتی برای لایحه‌ای زحمت کشیده می‌شود به نتیجه برسد و ما نیز انتظار داشتیم با تصویب این لایحه، وکلا به روز وکالت کنند نه اینکه مدتی مسکوت بماند و متوقف شود.

امین‌زاده افزود: کانون وکلا برای برخورد با وکیل متخلف مانع ما نشدند و این نشان می‌دهد که چقدر دغدغه شهروندان را دارند. من در خراسان رضوی با وکلایی برخورد کردم که بی‌نظیر بودند. این وکلای مشهدی در داخل زندان به زندانیان‌ کمک می‌کردند و اطلاعات می‌دادند و افرادی را از اعدام نجات می‌دادند.

این مقام مسئول در دولت گفت: زمانی که در معاونت حقوقی بودم یمه وکالت را پیگیری کردم و معتقدم این مسئله بسیار مهم است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.