×

وکلا با تکیه بر شرف انسانی از موضع حق دفاع می کنند

وکلا با تکیه بر شرف انسانی از موضع حق دفاع می کنند

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به جایگاه والا و حساس شغل وکالت گفت وکلا با تکیه بر شرف انسانی از موضع حق دفاع می‌کنند

وکلا-با-تکیه-بر-شرف-انسانی-از-موضع-حق-دفاع-می-کنند وکیل 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به جایگاه والا و حساس شغل وکالت گفت: وکلا با تکیه بر شرف انسانی از موضع حق دفاع می‌کنند.

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز استقلال کانون وکلا و  تحلیف  و اعطای پروانه وکالت پایه یک 27 کارآموز وکالت استان اظهار کرد: کانون وکلا در راستای  تامین امنیت شغلی و استقلال، حفظ جایگاه وکلا و بالا بردن آگاهی حقوقی مردم در زمینه حقوقی عمل می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه والا و حساس شغل وکالت افزود: وکلا با تکیه بر شرف انسانی از موضع حق دفاع می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  مترقی ترین قوانین دنیاست، اعلام کرد: استقلال سه قوه در قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: مردم در ایران اسلامی خود رهبر، رئیس جمهور، نماینده مجلس، شورا و وکلای خود را خود تعیین می کنند و قانون توسط مردم تصویب می‌شود.

گروسی افزود: قوه قضائیه  مجری قانون است و هیچکدام از قوای کشور نمی تواند قوای دیگر را برای انجام فعالیتی تحت فشار قرار دهد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یک قوه مستقل است که نمایندگان مردم براساس رای مردم قانونگذاری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است، افزود: هیچ مشکلی که نظم و آرامش فکری دادگستری و کانون وکلا را به هم بریزد، وجود ندارد.

وی خطاب به وکلای جدید که پروانه وکالت دریافت می کنند، اعلام کرد: کسب این پروانه مسئولیت زیادی را برای شما ایجاد می‌کند.

گروسی افزود: دعاوی امروز خیلی پیچیده شده است و مجرمان خیلی حرفه‌ای کار می‌کنند، در این راستا وکلا باید آگاه به پیچ و خم کار حقوقی باشند و این امر با ارتقای دانش حقوقی امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وکلای دادگستری باید تقوای الهی را پیشه کنند، یادآور شد: وکلا باید نماز بخوانند و با قرآن مأنوس باشند تا با توکل بر خدا برای کسب روزی حلال تلاش کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.