×

مرگ 120 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

مرگ 120 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

درده ماه سالجاری، 120 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج102 نفر اعلام شده بود6 17 درصد افزایش یافته است

مرگ-120-نفر-بر-اثر-مسمومیت-با-قرص-برنج

درده ماه سالجاری، 120 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج102 نفر اعلام شده بود6/17 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، درده ماه سالجاری 120 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج102 نفر اعلام شده بود6/17 درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج درده ماه امسال75نفر مرد45نفر زن بوده اند.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.