×

هنگام خرید نوروز 135 را فراموش نکنیم!

هنگام خرید نوروز 135 را فراموش نکنیم!

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مراجعات مردم به مراکز خرید، سازمان تعزیرات حکومتی سامانه‌ای را به منظور ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با خریدار و نظارت بر عملکرد بازار ایجاد کرده است

هنگام-خرید-نوروز-135-را-فراموش-نکنیم! وکیل 

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مراجعات مردم به مراکز خرید، سازمان تعزیرات حکومتی سامانه‌ای را به منظور ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با خریدار و نظارت بر عملکرد بازار ایجاد کرده است.

 با نزدیک شدن به ایام خرید عیدانه و رونق بازار خرید و فروش، سازمان تعزیرات حکومتی بر حسب وظیفه و صلاحیت ذاتی خود این موضوع را مهم یافته که به صورت گسترده به بازار نوروز نظارت لازم را داشته باشد. به همین جهت این سازمان سامانه الکترونیکی 135 و سامانه پیامکی 300000135 را ایجاد کرده تا بتواند به شکایات و گزارشات مردمی به صورت الکترونیکی رسیدگی کند.

محمد سرابیان رییس گشت‌های سیار سازمان تعزیرات حکومتی در گفت و گو با ایسنا درباره‌ فعالیت و عملکرد سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در راستای تسریع امر دسترسی مردم به سازمان تعزیرات حکومتی و ثبت گزارش و شکایات مردمی سامانه الکترونیکی 135 سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به دستور وزیر دادگستری راه‌اندازی شد. نحوه دسترسی به سامانه 135 به این شکل است که مردم می توانند با شماره 135 تماس بگیرند، به صورت خودکار به مردم راهنمایی داده می‌شود که چگونه شکایات و گزارشات خود را ثبت کنند.

رییس گشت‌های سیار سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: پس از این راهنمایی، مردم می‌توانند به سامانه اینترنتی T135 مراجعه کنند که در آنجا فرم‌های مخصوص گزارش و شکایت مردمی تهیه شده است. اگر گزارشی یا شکایتی باشد مردم می توانند در این قسمت ثبت کنند. به محض اینکه گزارش یا شکایت ثبت شد، بلافاصله این گزارش یا شکایات به صورت الکترونیکی به کارتابل مدیرکل استان مربوطه ارسال می‌شود.

سرابیان تصریح کرد: مدیرکل استان، شکایت یا گزارش را به شعبه ارجاع می‌دهد، رییس شعبه به عنوان مرجع رسیدگی‌کننده این شکایت یا گزارش را بررسی می کند. اگر این گزارش و شکایت مهم و در اولویت باشد در قالب گشت‌های مشترک پیگیری می شود. این گشت‌های مشترک شامل رییس شعبه سیار و بازرسان دستگاه‌های نظارتی هستند. بازرسان دستگاه های نظارتی در این گشت های مشترک نسبت به تشکیل پرونده، کشف تخلف و تهیه گزارش اقدام می کنند و پرونده را در محل وقوع تخلف به رییس شعبه سیار ارائه می‌دهند. رییس شعبه سیار در مقام مرجع رسیدگی کننده نسبت به صدور حکم و اجرای حکم برابر مقررات و قوانین اقدام می‌کند.

سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: اگر این شکایات و گزارشات مهم و دراولویت نباشند به دستگاه نظارتی مربوطه ارسال می شوند، این دستگاه نظارتی اعم از سازمان اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان صنعت و معدن، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و هر دستگاه نظارتی که قانونگذار مشخص کرده باشد، است. این دستگاه‌های نظارتی پرونده‌های تخلفاتی تشکیل داده، گزارشات کارشناسی تهیه کرده و مجدداً پرونده را به منظور رسیدگی به شعبه سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می کنند. در هر دو نوع پیگیری‌ها در پایان یک کد رهگیری به فرد داده می شود که فرد می‌تواند شکایت خود را پیگیری کند.

سرابیان درباره شماره پیامکی 300000135 نیز چنین توضیح داد: این شماره پیامکی مخصوص دریافت گزارشات مردمی است. مردم می‌توانند در هر مکانی که تخلفی را مشاهده کردند و در راستای صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی باشد، گزارشی را با ذکر نوع تخلف و آدرس دقیق به این شماره پیامک ارسال کنند. برای مثال قید شود این فروشگاه با این آدرس چنین تخلفی را دارد و رسیدگی شود. کارشناسان مربوطه این گزارش را به صورت نامه الکترونیکی برای مدیرکل استان مربوطه ارسال می کنند. مانند روندی که ذکر شد مدیرکل استان هم بررسی می کند و اگر اولویت دار باشد به گشت های مشترک ارجاع داده می شود و اگر غیر از این باشد به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده می‌شود.

رییس گشت‌های سیار سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این مرحله هم دستگاه‌های نظارتی پرونده تشکیل داده و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند؛ چرا که سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی‌کننده است و امر نظارت، کشف تخلف و تشکیل پرونده با دستگاه های نظارتی است که قانونگذار مشخص کرده است.

وی در پایان افزود: سامانه 135 یک سامانه الکترونیکی است. یک سامانه 124 سازمان صنعت و معدن هم وجود دارد  که به صورت تلفنی فعالیت می کند، اما ما گزارشات را به صورت الکترونیکی دریافت می کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.