×

بهمن کشاورز اولویت اول ما یکپارچکی و وحدت کانون‌ هاست

بهمن کشاورز اولویت اول ما یکپارچکی و وحدت کانون‌ هاست

بهمن کشاورز اولویت اول ما یکپارچکی و وحدت کانون‌ هاست

بهمن-کشاورز-اولویت-اول-ما-یکپارچکی-و-وحدت-کانون‌-هاست وکیل 

‌امیدوارم آموزش تخصصی رشته‌های مختلف حقوق را توسعه دهیم                                                 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری اولویت‌های این اتحادیه را در سال جدید یکپارچگی و وحدت کانون‌ها، یکسان سازی هر چه بیشتر روش‌ها و آموزش عنوان کرد.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، درباره اولویت‌های سال جدید اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری اظهار کرد: با توجه به مواردی که در سال گذشته اتحادیه با آن مواجه بوده است در سال جدید، اولین اولویت مساله یکپارچگی و وحدت کانون‌هاست که طبعا نقطه آغاز هر اقدام جمعی دیگر در زمینه شئون و امور کانون‌ها می‌توانند - و باید - باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید برگزاری آزمون ورودی کانون‌ها از طریق اتحادیه انجام شود و با پیوستن کانون‌های جدید به اتحادیه و اقتدار و توانایی آن افزایش یابد.

کشاورز دومین اولویت اسکودا را در سال جدید یکسان سازی هر چه بیشتر روش‌ها در اتحادیه دانست و گفت: این کار به این نحو باید باشد که در مورد مسایل و مشکلات مشابه کانون‌ها راه حل‌های مشابه را اعمال کنند البته این معنا، هم اکنون نیز وجود دارد و اختلاف عمیق و روشنی بین عملکرد اکثریت قریب به اتفاق کانون‌ها با یکدیگر وجود ندارد.

وی سومین اولویت را موضوع آموزش دانست و گفت: این موضوع خود در سه جنبه مطرح است. اول با توجه به عضویت اتحادیه در کانون بین‌المللی وکلا IBA، امیدواریم وکلای دادگستری سراسر کشور - به ویژه جوان‌ها- بتوانند از دوره‌های آموزشی رشته های تخصصی مختلف حقوق که به صورت آن لاین از جانبه IBA برگزار می‌شود، استفاده کنند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مورد دوم در بحث آموزش را آموزش حقوق بشر و روابط و مسایل آن عنوان کرد و افزود: این کار را باید با همکاری UNDP و کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی و در سطح کانو‌ن‌های کشور توسعه دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم آموزش تخصصی رشته‌های مختلف حقوق را با رویکرد کاربردی در سطح کانون‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها توسعه دهیم. چهارمین اولویت ما تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اسکوداست که متاسفانه تاکنون به علت وجود اشکالات عملی و در واقع عدم امکانات میسر نشده و سعی در برگزاری آن لاین جلسات کمیسیون‌ها نیز به همین جهات تا این زمان به نتیجه مطلوب نرسیده است. حال آنکه حرکت با سرعت مطلوب در جهت وصول به اهداف پیش بینی شده در اساسنامه اسکودا مستلزم تشکیل و فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی است.

وی در پایان گفت: این توضیح لازم است که در دنیای امروز در عین این‌که برنامه‌ریزی و پیش بینی امور شرط حتمی و قطعی پیشبرد کارهاست اما سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های غیر دولتی‌، باید متحرک و انعطاف پذیر باشند و این توان را داشته باشند که به سرعت اولویت‌ها را برحسب مورد و در صورت ضرورت تغییر دهند اسکودا نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.