×

رئیس شوراهای حل اختلاف هزینه های دادرسی شوراهای حل اختلاف کاهش می یابد

رئیس شوراهای حل اختلاف هزینه های دادرسی شوراهای حل اختلاف کاهش می یابد

رئیس شوراهای حل اختلاف گفت از سال آینده هزینه‌های دادرسی شوراهای حل اختلاف کاهش می‌یابد

رئیس-شوراهای-حل-اختلاف-هزینه-های-دادرسی-شوراهای-حل-اختلاف-کاهش-می-یابد

رئیس شوراهای حل اختلاف گفت: از سال آینده هزینه‌های دادرسی شوراهای حل اختلاف کاهش می‌یابد.

 حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در آیین تکریم و معارفه سفیران صلح استان گلستان با اشاره به اینکه قوه قضاییه همواره در طول تاریخ مظلوم بوده است، اظهار کرد: در قوه قضاییه نیز شوراهای حل اختلاف مظلوم تر هستند.

وی با اشاره به فعالیت 40 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 13 هزار نفر که اکثرا جوان و از اعضای ستادی شورا هستند، بیمه شده اند.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امسال 241 میلیارد تومان به حساب خزانه پول پرداخت کردیم، تصریح کرد: تلاش کردیم که نصف این مبلغ به ما برگردانده شود ولی حدود 10 درصد برگشت داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی میانجی با اشاره به اینکه در شورای حل اختلاف مبنا بر این بود که از مردم پولی گرفته نشود و یا خدمات کم هزینه باشد، عنوان کرد: در سال 1395 هزینه‎های دادرسی شورای حل اختلاف مساوی هزینه های دادرسی در دادگستری شد و در واقع به مردم ظلم شد.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داشتیم که 50 درصد هزینه‌های دادرسی در دادگستری را بگیریم اما امسال برای اجرای آن راهی پیدا نکردیم. با جلسات و رایزنی های که با کمیسیون قضایی مجلس انجام دادیم، تلاش می‌کنیم تا در سال آینده هزینه ‎های دادرسی مردم در شورای حل اختلاف را کاهش دهیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه 80 درصد مراجعان به قوه قضائیه ناراضی هستند، گفت: 50 درصد افرادی که به قوه قضاییه مراجعه می‌کنند به طور اصولی ناراضی و  30 درصد مراجعه کنندگان نیز گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 170 قاضی خاص حل اختلاف در کشور داریم، اظهار کرد: سال آینده 3200 نفر جذب قوه قضائیه می‎شوند که پیش بینی می‌کنیم از این تعداد 600 نفر وارد شورای حل اختلاف شوند.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: آزمون جذب این افراد اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و فراخوان آن به زودی منتشر خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.