×

اتمام حجت دادستان جدید تهران با ضابطان قضایی

اتمام حجت دادستان جدید تهران با ضابطان قضایی

اتمام حجت دادستان جدید تهران با ضابطان قضایی

اتمام-حجت-دادستان-جدید-تهران-با-ضابطان-قضایی وکیل 

قانون محور همه فعالیت‌ها و اقدامات دادسرای تهران خواهد بود.ملاک من قانون است، چه که در صورت اجرای قانون چنین مسائلی از جمله موضوع بازداشتگاه ها اتفاق نمی افتاد...مفسدان اقتصادی خوب و بد نداریم و با همه این افراد برخورد خواهد شد که البته باید گفت، قطعا برخورد با چنین افرادی با جنجال، سروصداها و اعتراض‌های بسیاری همراه خواهد بود و هزینه بسیاری نیز در بر خواهد داشت

صبح امروز در نشست تودیع و معارفه دادستان‌‌ انتظامی قضات و دادستان عمومی و انقلاب تهران، دادستان جدید تهران، برنامه‌ها و اولویت کاری خود را اعلام نمود.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در نشست صبح امروز که در سالن اجتماعات قوه قضاییه و با حضور حج‌الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، خلفی دادستان سابق انتظامی قضات، شفیعی دادستان جدید انتظامی قضات و آقایان سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و جعفری دولت‌آبادی، دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران و دیگر مسئولان عالیرتبه قضایی برگزار شد، در آغاز معاون اول قوه قضاییه سخنرانی کرد و به دنبال آن، حجت‌الاسلام خلفی، آقای سعید مرتضوی، حجت‌الاسلام شفیعی و سپس آقای جعفری دولت‌آبادی سخنرانی کردند.

بنا بر این گزارش، در این نشست، جعفری دولت‌آبادی، رئیس سابق دادگستری کل استان خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب جدید تهران، اولویت‌ها و دغدغه‌های کاری خود را در سمت جدید اعلام نمود.

وی در آغاز سخنرانی خود، با تشکر از فعالیت‌های مرتضوی اعلام کرد: قانون محور همه فعالیت‌ها و اقدامات دادسرای تهران خواهد بود.ملاک من قانون است، چه که در صورت اجرای قانون چنین مسائلی از جمله موضوع بازداشتگاه ها اتفاق نمی افتاد.

وی گفت که در برنامه کاری‌اش، مبارزه با دانه‌درشت‌ها و مفسدان اقتصادی، بدون هیچ گونه اغماض و گذشتی در دستور کار قرار دارد و بنا بر منویات و فرمایشان رهبر انقلاب با شدت با آنان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی‌هایی که گاه از سوی برخی افراد انجام گرفته و مفسدان اقتصادی خوب و بد را از یکدیگر متمایز می‌کنند، اعلام داشت: ‌مفسدان اقتصادی خوب و بد نداریم و با همه این افراد برخورد خواهد شد که البته باید گفت، قطعا برخورد با چنین افرادی با جنجال، سروصداها و اعتراض‌های بسیاری همراه خواهد بود و هزینه بسیاری نیز در بر خواهد داشت؛ اما با حمایت مسئولان عالی قضایی، هیچ ترس و واهمه ای از اجرای عدالت نداریم.

وی ادامه داد: توصیه من به مطبوعات و رسانه‌ها، فصل چهارم قانون مطبوعات بوده و برخورد با رسانه‌ها و مطبوعات در صورتی که از قانون تخحطی کرده باشند و از چهارچوب قانون خارج شوند و با اعلام تهمت‌ها و موارد اتهامی، امنیت جامعه را به خطر بیندازند، امری بدیهی است، اما در صورت رعایت قانون، ما پشتیبان مطبوعات در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از وقوع جرم خواهیم بود.

وی افزود: در اینجا با ضابطان قضایی اتمام حجت کرده و اعلام می‌دارم که ملاک، چهارچوب قانون است و نظارت شدیدی بر عملکرد و فعالیت ضابطان خواهم داشت.

جعفری اشاره کرد: من به شدت با خواسته‌های ضابطان که می‌گویند بازداشت، آزاد و یا محکوم کنید، برخورد می‌کنم و چنین اظهاراتی را برنمی‌تابم. ضابطین قضایی باید با محوریت قانون و دادستان فعالیت کرده و دنباله‌رو دادستان در اجرای قانون و عدل باشند.

این گزارش در ادامه یادآور می‌شود، سرانجام مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های انتظامی قضات و دادستان‌های عمومی و انقلاب تهران، با اهدای احکام انتصاب حجت‌الاسلام شفیعی و آقایان مرتضوی و جعفری دولت‌آبادی، به پایان رسید.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.