×

حمایت هنرمندان از کمپین ارمغان آزادی برای 220 زندانی زن

حمایت هنرمندان از کمپین ارمغان آزادی برای 220 زندانی زن

به منظور حمایت از زندانیان نسوان جرایم غیرعمد در کمپینی که تحت عنوان ارمغان آزادی برای زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، تاکنون هنرمندان حضور پررنگی داشته‌اند

حمایت-هنرمندان-از-کمپین-ارمغان-آزادی-برای-220-زندانی-زن

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، کمپین حمایت از زندانیان زن تحت حمیات این نهاد مردمی به دنبال امضای تفاهم‌نامه مدیرعامل ستاددیه کشور و معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برپا شده و در صدد است با دو هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کاهش وقوع جرایم غیر کلاهبرداری در بین زنان جامعه فعالیت نماید تا ضمن جلب مشارکت‌های مردمی در راستای آزادی 220 محکوم زن غیرعمدی که در حال حاضر در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، فعالیت کند.

در جمع اعضای این مجموعه می‌توان از چهره‌های مختلف هنری به‌ویژه حضور بازیگران نام آشنایی چون ترانه علیدوستی، سحر دولتشاهی اشاره کرد.

پیوستن جمعی از بانوان مسئول کشور مانند زهرا احمد‌ی‌پور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی هرچند به میزان استقبال چهره‌های هنری کشور نیست اما فعالیت این دسته از بانوان در زمینه رهایی جمعی از هموطنان آبرومند دربند قابل توجه است.

ابتدای فعالیت این پویش مردمی، سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود و طی برنامه‌ریزی انجام شده هم مقرر شده فعالیت‌های خداپسندانه و انساندوستانه این کمپین تا روز میلاد حضرت معصومه علیه‌السلام ادامه یابد.

علاوه بر گفت‌وگوهای پراکنده چهره‌های متعدد سیاسی و اجتماعی، آن چه قابل اعتناست اکانت توئیتر تعداد زیادی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشورمان و اختصاص صفحه شخصی اینستاگرام جمعی از فرهنگیان ملی به این طرح و اهداف بانیان این کمپین حمایتی است.

آن چه در بیشتر این نقل‌ها می‌توان مشاهده کرد، تلاش خودجوش چهره‌های مردمی برای تفکیک دادن بدهکار از بزهکار زندانی است.

عمده پست‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی هم به بیان جملاتی از این دست اختصاص یافته است که «‏نیکوکاران برای مشارکت در امر آزادی زندانیان زن غیرعمد واجد شرایط، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #101*780* به کمپین حمایتی پویش ارمغان پوسته و همیار ستاددیه در راستای رهایی بسیاری از زنان و مادرانی باشند که ناخواسته و به دور از هر سوءنیت مجرمانه‌ای روانه زندان‌ شده‌اند».

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.