×

پراید در صدر خودروهای مسروقه کشور ، هشدار پلیس به دارندگان پراید

پراید در صدر خودروهای مسروقه کشور ، هشدار پلیس به دارندگان پراید

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش میزان کشف خودروهای مسروقه در نوروز امسال گفت خودروی پراید همچنان در جایگاه نخست خودروهای سرقتی است و لازم است دارندگان این خودرو توجه ویژه‌ای به امنیت آن داشته باشند

پراید-در-صدر-خودروهای-مسروقه-کشور-،-هشدار-پلیس-به-دارندگان-پراید

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش میزان کشف خودروهای مسروقه در نوروز امسال گفت: خودروی پراید همچنان در جایگاه نخست خودروهای سرقتی است و لازم است دارندگان این خودرو توجه ویژه‌ای به امنیت آن داشته باشند.

 سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری صبح امروز خود در خصوص آمار عملکرد نیروی انتظامی در نوروز اظهار داشت: پلیس با بکارگیری 300 هزار نیرو و برپایی بیش از 4 هزار و 500 ایستگاه نوروزی و گشت‌زنی 26 هزار تیم سعی داشت تا بیش از پیش آرامش و امنیت را در سراسر کشور برقرار کند و خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده شاهد کاهش 13 درصدی جرایم جنایی در نوروز بودیم.

سخنگوی ناجا افزود: در نوروز امسال سرقت‌های خودرو به میزان 7 درصد، سرقت موتورسیکلت 9 درصد و سرقت مغازه‌ها به میزان 18 درصد کاهش داشت و این در حالی است که متاسفانه شاهد افزایش 3 درصدی سرقت‌های خود بودیم.

منتظرالمهدی با اشاره به افزایش 3 درصدی کشف پرونده‌ها در نوروز امسال افزود: در نوروز سال جاری 93 درصد خودروهای مسروقه کشف شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان کشفیات در حدود 90 درصد بود.

وی اضافه کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که 25 درصد خودروهای مسروقه طی 24 ساعت اول، 47 درصد دیگر در هفته نخست و 20 درصد خودروهای سرقتی در یک ماه پس از وقوع سرقت کشف می‌شوند و خودروی پراید رتبه نخست خودروهای سرقتی در کشور را داراست. این در حالی است که 30 درصد خودروهای کشور از نوع پراید بوده و حدود 5 میلیون و 700 هزار دستگاه از این خودرو در کشور در حال تردد است. لذا لازم است تا دارندگان این خودرو با توجه بیشتر به امنیت وسیله نقلیه‌شان حتما از قفل فرمان و دزدگیرهای امن استفاده کنند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه 48 درصد سرقت‌های کشور در 3 استان تهران، خراسان رضوی و خوزستان رخ داده است، افزود: در مقابل استان‌های چهارمحال بختیاری، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، اردبیل و کردستان کمترین سرقت‌ها را داشتند و 2.7 درصد سرقت‌های کشور در این 5 استان رخ داده است.

* کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز 96

سردار منتظرالمهدی در ادامه این نشست با اعلام کاهش 10 درصدی جانباختگان سوانح ترافیکی در صحنه تصادف در نوروز 96 گفت: خوشبختانه علی‌رغم افزایش 2 میلیون خودرو به ناوگان خودرویی کشور در سال 95 و صدور بیش از یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید شاهد کاهش 10 درصدی جانباختگان ترافیکی نوروز در صحنه تصادف بودیم.

به گفته وی 40 درصد تصادفات نوروزی به دلیل عدم توجه به جلو، 23 درصد تخطی از سرعت مجاز، 18.4 درصد سبقت غیرمجاز و 39 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودروها بوده است و 58 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که ساعت‌های بین 16 تا 20 بیشترین حوادث ترافیکی را دارا بوده و خودروهای سواری و ناوگان حمل و نقل عمومی به ترتیب بیشترین و کمترین تصادفات را داشته‌اند.

سردار منتظرالمهدی در پایان با اعلام خبر افزایش 30 درصدی کلاهبرداری و فروش اقلام ممنوعه در فضای مجازی از وقوع بیشترین جرایم در حوزه شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و با اشاره به افزایش احساس امنیت در نوروز 96 در میان مردم گفت: میانگین احساس امنیت مسافران در 6 حوزه امنیت جانی، مالی، ناموسی، روانی، اجتماعی و اخلاقی به صورت قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در نظرسنجی‌های انجام شده، مردم نمره 17 از 20 را به پلیس دادند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.