×

کاهش محکومان دیه ناشی از حوادث کارگاهی به 100 نفر

کاهش محکومان دیه ناشی از حوادث کارگاهی به 100 نفر

هم‌اکنون 100 مددجوی محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در کشور تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد تنها 70 نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند

کاهش-محکومان-دیه-ناشی-از-حوادث-کارگاهی-به-100-نفر

هم‌اکنون 100 مددجوی محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در کشور تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد تنها 70 نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، در حال حاضر نه فقط آمار عددی بدهکاران حوادث کارگاهی، بلکه جمعیت محکومان جرایم غیرعمد دیات ناشی از تصادفات رانندگی و موضوعات شبه عمد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با سیر نزولی همراه هستند.

امروز استان‌هایی همچون کهگیلویه‌ و بویراحمد، آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی و ایلام هیچ زندانی واجد شرایطی بابت ناتوانی در پرداخت دیه‌ در زندان ندارند و بنابر اهتمام متولیان در آگاهی‌دهی عمومی در قراردادهای کارگری و کارفرمایی با همه کم و کاست آن‌ها، کمتر موردی لااقل در این استان‌ها مقصر حادثه کارگاهی را روانه حبس کرده است.

جالب است، استان‌هایی مانند سیستان‌ و بلوچستان، بوشهر، سمنان، قزوین، قم، کرمان، گیلان، مازندران و هرمزگان هم تنها از یک بدهکار ناشی از حوادث کارگاهی میزبانی می‌کنند.

استان فارس با 33 زندانی بیشترین تعداد بدهکاران حوادث کارگاهی را به خود اختصاص داده و به ترتیب خراسان‌رضوی با 18 محبوس، و یزد و آذربایجان‌ شرقی هم به طور مشترک هر کدام با 8 زندانی در رتبه‌های بعدی این جدول آماری قرار دارند.

تجربه نشان داده با عنایت به این که در یک واقعه ساختمانی یا عمرانی، اگر شرایط ایمنی کار عایت نشود و کارگری بر حسب کم‌کاری کارفرما آسیب ببیند، به طور معمول اگر واقعه منجر به طرح دعوی در دادگاه شود، مجموع مصدومیت‌های حادث شده بر یک فرد ممکن است حتی از دیه نفس تخطی کند.

در این موارد هرچند نمی‌توان رقم دقیقی ارایه داد اما می‌شود گفت «در حال حاضر رقم ریالی بدهی 41 زندانی ناشی از دیات فوتی، با عنایت به این که عدد نفرات آن در مقایسه با بدهکاران فوتی کمتر است اما رقم محکوم‌ به مصدومان برای مسببان آن سنگین‌تر گزارش می‌شود.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.