×

افزایش 26 درصدی پرونده های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف ، آمار 9 درصدی دعاوی خانوادگی در پرونده های حقوقی

افزایش 26 درصدی پرونده های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف ، آمار 9 درصدی دعاوی خانوادگی در پرونده های حقوقی

محمد رضا طاهری از افزایش 26 درصدی پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش-26-درصدی-پرونده-های-حقوقی-وارده-به-شوراهای-حل-اختلاف-،-آمار-9-درصدی-دعاوی-خانوادگی-در-پرونده-های-حقوقی

 محمد رضا طاهری از افزایش 26 درصدی پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

افزایش 26 درصدی پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف / آمار 9 درصدی دعاوی خانوادگی در پرونده‌های حقوقیمعاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  از افزایش 26 درصدی پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

وی ظهار داشت: ارتقای شان و جایگاه شوراهای حل اختلاف در استان سیستان و بلوچستان مهمترین اولویتی بود که طی سالیان اخیر در دستور کار قرار گرفت و امروز این مهم، محقق شده و شوراهای حل اختلاف در سطح استان از شان و جایگاه بالایی برخوردارند.

این مقام قضایی با اشاره به ورود بیش از 17 هزار و 958 فقره پرونده حقوقی در سال 94 به شوراهای حل اختلاف استان گفت: میزان پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف استان در سال 95، به 22 هزار و 632 فقره پرونده رسیده که افزایش 26 درصدی آمار ورودی پرونده را نشان می‌دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 9 درصد پرونده‌های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته را دعاوی خانوادگی تشکیل داده است، خاطرنشان کرد:  از مجموع پرونده‌های وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان، 97 درصد آنها مختومه که میزان کاهش پرونده‌های مختومه در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طاهری ساماندهی وضعیت قضات شوراهای حل اختلاف، ساماندهی واحد اجرای احکام مدنی و ساماندهی بایگانی راکد را از مهمترین اقدامات اساسی در سال 95 بود عنوان کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات نیز امکانات زیرساختی تقویت و به زودی شهرستان زاهدان به فیبر نوری متصل خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست گفت: به دلایل مختلف میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی افزایش یافته که این شرایط به هیچ عنوان زیبنده کشور نیست و باید با انجام فعالیت‌های مختلف، زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم و افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی  را بیش از پیش فراهم کرد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.