×

رهایی بیش از 9000 محکوم غیرعمد در سال گذشته ، افزایش 7 درصدی آزادی ها

رهایی بیش از 9000 محکوم غیرعمد در سال گذشته ، افزایش 7 درصدی آزادی ها

نیکوکاران ایران اسلامی در سال 95 با بذل کمک‌های نوعدوستانه خود زمینه آزادی نه هزار و 143 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را فراهم کردند

رهایی-بیش-از-9000-محکوم-غیرعمد-در-سال-گذشته-،-افزایش-7-درصدی-آزادی-ها

نیکوکاران ایران اسلامی در سال 95 با بذل کمک‌های نوعدوستانه خود زمینه آزادی نه هزار و 143 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را فراهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه، از پنجم فروردین تا پایان اسفند سال 95 تعداد یک هزار و 340 بدهکار دیه و 7 هزار و 803 محکوم مالی (ناشی از صدور چک بلامحل و تعهدات مربوط به مهریه و نفقه) از زندان آزاد شده‌اند که برای استخلاص این افراد ریالی اعتبار دولتی پرداخت نشده است.

آزادی 260 محکوم غیرعمد زن در سال گذشته

از مجموع 9143 مددجوی آزاد شده 8 هزار و 883 نفر را مردان و 260 محبوس را هم نسوان دربند شامل می‌شوند که هر چند رقم کل آزادی‌ها نسبت به سال قبل (1394) افزایش عددی داریم، اما در مورد زنان کاهش 18 نفری را شاهدیم.

اخذ گذشت 36 درصدی از بدهی هفت هزار میلیاردی

در فرآیند آزادی این دسته از زندانیان به همت گروه‌های مردمی صلح و سازش ضمن برگزاری جلسات متعددی با اولیاءدم و شکات خصوصی از مجموع بدهی 7 هزار میلیارد و 426 میلیون ریالی به میزان 36 درصد گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده است.

نقدینگی زندانیان برای آزادی 4 درصد است

زندانیانی که بعد از انجام تحقیقات چند مرحله‌ای دفاتر نمایندگی ستاد دیه محرز برای دریافت تسهیلات شناخته می‌شوند دو مولفه «نداری» و «آبرومندی» وجه مشترک آن‌هاست، با این وجود 4.3 درصد از کل بدهی آن‌هایی که سال گذشته طعم آزادی را چشیدند از سوی خانواده‌های‌شان پرداخت شده است.

بیشترین آزادی‌ها مربوط به بدهکاران چک است

در سالی که گذشت زندانیان چک با 5476 محبوس در صدر رهایافتگان از حبس قرار داشته و در مقابل بدهکاران نفقه با 375 مددجو، طیفی هستند که در ذیل فهرست زندانیان حمایت شده از سوی ستاد دیه قرار دارند.

پرداخت 8 درصد بدهی‌ها از طریق بانک‌ها

علی‌رغم تصویب بودجه 200 میلیارد تومانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اعطای تسهیلات به زندانیان تحت حمایت ستاد دیه در سال گذشته، اما متاسفانه به دلایل متعددی من جمله سخت‌گیری در ارایه تضامین بانکی تنها 16 درصد از کل اعتبار مصوب جذب شده است که طبق آمار می‌شود گفت تنها 8.3 از کل بدهی 742 میلیارد تومانی زندانیان آزاد شده در سال 95 از محل تسهیلات تبصره 26 بانک‌های عامل پرداخت گردیده است.

آزادی یک‌پنجم زندانیان با طرح «بهار انقلاب تا بهار طبیعت»

دفاتر نمایندگی ستاد دیه از 13 بهمن ماه تا 28 اسفند سال گذشته در قالب طرحی با عنوان «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» در صدد آزادی تمامی محکومان واجد شرایط تا سقف 22 میلیون تومان برآمدند که این اقدام، آزادی 1200 مددجوی واجد شرایط را به دنبال داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.