×

فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران

فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران

زنان روحانی مسلمان اندونزی در اقدامی کم سابقه از نظر نقش مذهبی زنان در این کشور اسلامی، مجموعه ای فتوا صادر کردند که در بین آن یک مورد مربوط به ازدواج کودکان است

فتوای-زنان-روحانی-مسلمان-اندونزی-برای-افزایش-سن-ازدواج-دختران

 زنان روحانی مسلمان اندونزی در اقدامی کم سابقه از نظر نقش مذهبی زنان در این کشور اسلامی، مجموعه ای فتوا صادر کردند که در بین آن یک مورد مربوط به ازدواج کودکان است.

 این فتواها پس از سه کنگره سه روزه روحانیون زن در اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان صادر شدند.

شبکه خبر آسیا روز جمعه اعلام کرد این نشست که در شهر 'کایربون' در 'جاوا' برگزار شد، نخستین گردهمایی روحانیون زن مسلمان در جهان محسوب می شود که در آن صدها شرکت کننده از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند و عربستان سعودی حضور داشتند.

با توجه به اینکه ازدواج دختران زیر 18 سال در اندونزی یک معضل اصلی محسوب می شود، روحانیون زن مسلمان در این نشست از دولت این کشور خواستند سن ازدواج دختران را از 16 سال فعلی به 18 سال افزایش دهد.

'لقمان حکیم سیف الدین' وزیر امور مذهبی اندونزی نیز که در این نشست حضور داشت، اعلام کرد مقامات این پیشنهاد را مدنظر قرار می دهند.

صدور فتوا در اندونزی معمولا توسط شورای علمای این کشور انجام می شود که مردان حضور غالبی در آن دارند و صدور فتوا توسط زنان امر کم سابقه ای است.

شبکه خبر آسیا اعلام کرد' در حالی که شورای علمای اندونزی فتواهایی در خصوص حفاظت از محیط زیست در گذشته صادر کرده است، به ندرت مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می دهد در این شورا مورد توجه قرار می گیرد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.