×

کاهش 9 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 95

کاهش 9 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 95

عباسی گفت در سال 95 تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت

کاهش-9-درصدی-فوتی-ناشی-از-حوادث-کار-در-سال-95

 عباسی گفت: در سال 95 تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: در سال 95 تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با  14 ، ساری و میاندرود با 12 ،بابل و نوشهر هر کدام با 10 مورد فوتی بیشترین و شهرهای  نکا ،گلوگاه و عباس آباد بدون فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

سقوط از بلندی بیشترین فوتی

عباسی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 48 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 17 مورد نیز برق گرفتگی ، 17 مورد اصابت جسم سخت و 6 مورد هم مربوط به سایر است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: بر اساس آمار  شهریور  با 15 ، مرداد با 14  و دی با 11 فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با 5 فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

سنین 31 تا 40 سال بشترین

وی تصریح کرد : سنین 31الی 40 سال با 27 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از 61سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 68 نفر  متاهل و مابقی مجرد هستند ، افزود: از تعداد 88  نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 77 نفر ایرانی  و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

مصدومیت 939 نفر بر اثر حادثه کار

عباسی اضافه کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 939 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 884 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

این مقام اجرایی استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.