×

مردان مدارک پرداخت نفقه زن را حفظ کنند، والا در صورت درخواست طلاق ، به پرداخت نفقه ایام گذشته محکوم می شوند

مردان مدارک پرداخت نفقه زن را حفظ کنند، والا در صورت درخواست طلاق ، به پرداخت نفقه ایام گذشته محکوم می شوند

اگر کارِ زندگی مشترک‌‌تان خدای نخواسته به طلاق بکشد، شوهر باید مدارکی را که پرداخت نفقه زن را در همه ایام زناشویی اثبات کند، در اختیار داشته باشد والّا محکوم به پرداخت نفقه ایام زناشویی خواهد شد

مردان-مدارک-پرداخت-نفقه-زن-را-حفظ-کنند،-والا-در-صورت-درخواست-طلاق-،-به-پرداخت-نفقه-ایام-گذشته-محکوم-می-شوند وکیل 

اگر کارِ زندگی مشترک‌‌تان خدای نخواسته به طلاق بکشد، شوهر باید مدارکی را که پرداخت نفقه زن را در همه ایام زناشویی اثبات کند، در اختیار داشته باشد والّا محکوم به پرداخت نفقه ایام زناشویی خواهد شد.

 پرسش مخاطب درباره پرداخت نفقه زن این است:

سلام. خانمم هم اکنون با اینجانب زندگی می کند و برای من غذا درست نکرده و روابط زناشویی هم نداریم. حدود یک سال است و تصمیم گرفتیم توافقی جدا شویم. آیا خانم من می تواند الان تقاضای نفقه گذشته فرزند از اینجانب نماید؟ من در طول زندگی برای ایشان هزینه کردم در خانه خودم، ولی فاکتور و... ندارم. سوالم این است که آیا زمانی که همسر با شوهرش در یک خانه زندگی مشترک دارند باید به خانم خونه پول بدهیم و مدرک داشته باشیم یا خودمان هزینه می کنیم قبوله؟

پاسخ کارشناسان :

امکان مطالبه نفقه گذشته فرزندان وجود نخواهد داشت؛ اما نفقه گذشته زوجه قابل مطالبه می باشد و زوج مکلف به تادیه نفقه همسر خود بوده و در صورت عدم پرداخت مسئول می باشد.

نفقه عنوانی حقوقی و عام مربوط به هزینه های درمانی،خوراک،پوشاک،مسکن،...می باشد. این در حالی است که شما به هر طریق ممکن از جمله ارائه فاکتور مربوط به هزینه های درمانی یا سایر نیازهای متعارف همسر خود،شهادت شهود و رسیدهای واریز وجه به حساب ایشان و سایر طرق اثباتی، می توانید ادعای خود را اثبات نمایید.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.