×

دیدار هیات اعزامی مالکیت معنوی دانمارک با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک

دیدار هیات اعزامی مالکیت معنوی دانمارک با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت توجه به مالکیت معنوی و ساز و کارهای آن باعث تشویق تولیدکنندگان و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان خواهد شد

دیدار-هیات-اعزامی-مالکیت-معنوی-دانمارک-با-رییس-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: توجه به مالکیت معنوی و ساز و کارهای آن باعث تشویق تولیدکنندگان و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار هیات اعزامی مالکیت معنوی کشور دانمارک، به روابط مناسب دو کشور ایران و دانمارک اشاره و ابراز امیدواری کرد که این روابط به بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور منجر شود.

وی با اشاره به رسالت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه ثبت مالکیت های معنوی به ویژه ثبت اختراع و علائم تجاری گفت: توجه به مالکیت معنوی از پیش نیازهای اصلی توسعه اقتصادی در هر کشور است.

تویسرکانی اظهار کرد: در ایران طی سال های اخیر هم در حوزه ثبت مالکیت های معنوی و نیز توسعه رشته مالکیت معنوی در دانشگاه های کشور ، کارهای بزرگ و موثری انجام شده و پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور مستمر در حال ترویج و افزایش دانش روز مالکیت معنوی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری با سایر کشورها در این زمینه است.

وی از برقراری زمینه همکاری در خصوص مالکیت معنوی با کشور دانمارک ابراز خرسندی کرد و گفت: به جهت تسریع در اجرای کار می باید چارچوب زمینه های همکاری مشخص شده و سپس بر اساس آن برنامه عملیاتی کارشناسی و دقیق، معین و پیگیری شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به اکثر معاهدات بین المللی در حوزه مالکیت معنوی ملحق شده و کیفیت ارائه خدمت در ثبت مالکیت معنوی در کشور ما وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه های الکترونیکی خدمات رسانی ثبتی، هم اکنون از هیچ متقاضی خدمت در حوزه های ثبت اختراع، علائم تجاری و PCT اسناد کاغذی دریافت نشده و امور کاملا به صورت الکترونیکی می باشد و در همین رابطه با سازمان جهانی مالکیت معنوی «وایپو» نیز ارتباط سیستمی وجود داشته و اسناد فی مابین به نحو الکترونیک تبادل می شود.

وی ضمن اشاره به دیگر مسئولیت‌های این سازمان در خصوص ثبت شرکت ها، کاداستر، دفترخانه‌های اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، ثبت مالکیت املاک، اجرای اسناد رسمی و... ، در خصوص جایگاه مالکیت معنوی در ایران گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیرمجموعه قوه قضاییه بوده و این موضوع نشان‌دهنده توجه جدی کشور ایران به ثبت اموال و حقوق ثبتی است.

تویسرکانی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی کامل برای همکاری با کشور دانمارک در زمینه توسعه مالکیت معنوی و تبادل تجربیات دو کشور را دارد.

در ابتدای این جلسه دنی ادنان سفیر کشور دانمارک در تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: امیدوارم این جلسات زمینه همکاری هر چه بیشتر بین دو کشور در موضوع مالکیت معنوی باشد.

کلد نایمن جنسن معاون مالکیت معنوی دانمارک نیز گفت: در همکاری‌هایی که در بحث ثبت اختراعات و علائم تجاری این کشور با دیگر کشورها صورت گرفته سعی شده با کشور ایران نیز در خصوص مالکیت معنوی همکاری داشته باشیم، چون بر اساس مشاهدات موجود ایران در این زمینه رشد بسیار خوبی داشته و اقدامات موثری انجام داده است.

وی به تفاهم‌نامه امضاء شده بین مسئولان مالکیت معنوی دو کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از آن زمان تا بحال از دولت دانمارک تقاضا کردیم تا یک نفر در سفارت دانمارک در تهران به منظور گسترش کار و برقراری ارتباط با مسئولین مالکیت معنوی در ایران و اجرایی کردن موارد تفاهم نامه، مشخص شود و این کار هم اکنون به نتیجه رسیده و منابع مالی آن نیز تامین شده است و امیدواریم فعالیت این کارشناس به زودی در سفارت دانمارک در تهران آغاز شود.

وی افزود: پس از امضاء تفاهم نامه برخی از شرکت های دانمارکی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه مالکیت معنوی در ایران شدند که این موضوع به نفع اقتصاد ایران و دانمارک است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.