×

وضعیت لوایح تجارت و وکالت در مجلس

وضعیت لوایح تجارت و وکالت در مجلس

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری وضعیت لوایح قضایی در مجلس را تشریح کرد و گفت لایحه تجارت همچنان بلاتکلیف است

وضعیت-لوایح-تجارت-و-وکالت-در-مجلس

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری وضعیت لوایح قضایی در مجلس را تشریح کرد و گفت: لایحه تجارت همچنان بلاتکلیف است.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لایحه تجارت گفت: این لایحه دو بار به صورت اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان نسبت به این موضوع ایراد گرفت و اعلام کرد که ضرورت نداشته لایحه تجارت به صورت اصل هشتاد و پنجی به تصویب برسد و باید در صحن مجلس مطرح شود و به تصویب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه لایحه تجارت بیش از هزار ماده دارد و برای رسیدگی در صحن  باید چندین ماه  معطل شود می‌خواستند که به صورت اصل 85 تصویب شود که شورای نگهبان آن را نپذیرفت؛ لذا این لایحه هنوز تعیین تکلیف نشده و بلاتکلیف است.

میرکوهی با اشاره به لایحه وکالت گفت: کلیات لایحه وکالت در کمیسیون قضایی مجلس رد  و قرار شد مرکز پژوهش های مجلس با تصویب کمیسیون، طرحی را تهیه کند که بعضی از موارد مانند ادغام مرکز مشاوران و کانون وکلا و ... از طریق آن طرح در مجلس بررسی و تصویب شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری  با بیان اینکه رسیدگی به لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان رو به اتمام است و لایحه در کمیسیون قضایی مجلس مطرح بوده و جزو لوایح اولویت‌دار است، گفت:  در مجلس قبلی رسیدگی به این لایحه تمام شده بود و به دلیل اینکه به صحن نرسید، باید دوباره رسیدگی به آن شروع شود.

میرکوهی در ادامه به لایحه پلیس قضایی اشاره کرد و افزود: لایحه پلیس قضایی به طور کلی از  دستور کار خارج شد. زمانی که مجلس جدید شروع به کار می کند، لوایح را می فرستند تا دولت نظر دهد و اگر نظر به رسیدگی مجدد دارد درخواست می دهند؛ لذا درخواستی برای رسیدگی به این لایحه ارایه نشد ولی در دولت قرار شد که با مساعدت وزارت دادگستری پیش نویسی تهیه کنند تا جایگزین آن شود، ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: لوایحی مانند لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری و لایحه دادرسی تجاری نیز در کمیسیون قضایی مجلس مطرح هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.