×

مجازات سنگین در انتظار مشارکت کنندگان در کودک آزاری ، لایحه حمایت از کودکان پس از انتخابات تصویب می شود

مجازات سنگین در انتظار مشارکت کنندگان در کودک آزاری ، لایحه حمایت از کودکان پس از انتخابات تصویب می شود

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت مجازات سنگین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، برای والدین کودک آزار و مشارکت کنندگان در کودک آزاری به زودی اجرایی می‌شود

مجازات-سنگین-در-انتظار-مشارکت-کنندگان-در-کودک-آزاری-،-لایحه-حمایت-از-کودکان-پس-از-انتخابات-تصویب-می-شود وکیل 

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مجازات سنگین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، برای والدین کودک آزار و مشارکت کنندگان در کودک آزاری به زودی اجرایی می‌شود.

مجازات سنگین در انتظار مشارکت کنندگان در کودک آزاری / لایحه حمایت از کودکان پس از انتخابات تصویب می‌شودمحمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، کمیته فرعی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در انتظار تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی  است.

وی افزود: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در مسأله کودک آزاری، پس از انتخابات دوباره در صحن علنی مطرح خواهد شد و امیدواریم که این بار به تصویب برسد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه مورد بحث، مجازات های شدیدی برای تمام افرادی که به کودک آزاری با مصادیق تعریف شده می پردازند، در نظر گرفته شده است و این مجازات،والدین، مربیان و سایر اشخاصی که حقوق کودک را نقض می کنند را شامل می شود.

کاظمی با بیان اینکه مجازات تعیین شده برای والدین متخلف، که به هر گونه آزار جسمی و روانی کودک خود مبادرت کنند، بسیار سنگین تر از سایر افراد است،ادامه داد:جزای نقدی و حبس های بلند مدت برای والدینی که کودک را مورد آزار قرار می دهند از جمله مجازات پیش بینی شده در این لایحه است.

این نماینده مجلس گفت: بخشی از مسئولیت ها در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، متوجه نیروی انتظامی است و مکان های مشخصی نیز برای نگهداری از اطفالی که مورد آزار قرار میگیرند در نظر گرفته شده است.

کاظمی با اشاره به کودک 5 ساله مشهدی که از سوی ناپدری خود مورد ضرب و شتم واقع شده و به کما رفته است تاکید کرد: افرادی که به هر نحوی در آزار رساندن به کودک، با فرد ضارب مشارکت کنند، مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.