×

رئیس کل بیمه مرکزی تمام زندانیان حوادث رانندگی فاقد پوششهای بیمه‌ای امسال آزاد می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی تمام زندانیان حوادث رانندگی فاقد پوششهای بیمه‌ای امسال آزاد می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی تمام زندانیان حوادث رانندگی فاقد پوششهای بیمه‌ای امسال آزاد می‌شوند

رئیس-کل-بیمه-مرکزی-تمام-زندانیان-حوادث-رانندگی-فاقد-پوششهای-بیمه‌ای-امسال-آزاد-می‌شوند وکیل 

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اختصاص 35 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت:با این تسهیلات امسال همه کسانی که به دلیل حوادث ناشی از رانندگی و نداشتن پوشش بیمه ای و توان مالی، زندانی شده اند آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» جواد فرشباف ماهریان صبح امروز در یک نشست خبری با بیان این مطلب، به زندانی بودن 2 هزار و 500 نفر در سراسر کشور به دلیل ناتوانی مالی در تأمین خسارت رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: با تسهیلات صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی امسال همه کسانی که به دلیل حوادث ناشی از رانندگی و نداشتن پوشش بیمه ای و توان مالی، زندانی شده اند آزاد می‌شوند.
فرشباف ماهریان پیش بینی کرد: امسال با کمک نیکوکاران و نهادهای حمایتی 100 میلیارد تومان برای تامین خسارت کسانی که در پی حوادث رانندگی و به دلیل نداشتن پوشش بیمه ای و توان مالی ، زندانی شده اند، فراهم شود.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: تاکنون 5 هزار و 194 نفر از کسانی که در حوادث رانندگی، مقصر و فاقد پوشش بیمه ای بوده اند و به علت ناتوانی مالی زندانی شده اند، با استفاده از تسهیلات صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شده اند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون برای 3 هزار و 539 پرونده جاری صندوق و برای هزار و 655 نفر هم از صندوق بیت المال تسهیلات پرداخت شده است.
فرشباف ماهریان گفت: گزارشی که عملکرد یکسال گذشته برنامه تحول بیمه نشان می دهد بیانگر این است که برنامه به نحو مطلوب طراحی شده و مسیر حرکت را مطلوب و رو به جلو نشان می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مسیر این صنعت باید در یک فضای رقابتی ترسیم شود، شورای عالی بیمه را از ارکان کلیدی و اساسی بیمه مرکزی دانست و بیان داشت: با فعال شدن شورای عالی بیمه چارچوبهای کلیدی مربوط به شرایط عمومی بیمه ها و چارچوبهایی که منجر به ایجاد و بستر سازی مناسب برای تحول در صنعت بیمه بوده تعیین شد و همچنین بخش زیادی از آیین‌نامه‌هایی که در شرایط بازار رقابتی نیاز به اصلاح داشت، اصلاح شد.

وی گفت: این آیین‌نامه‌ها مربوط به ذخایر و اندوخته های قانونی و فنی ، آیین نامه سرمایه گذاری ، تعیین صورتهای مالی است و به شرکت های بیمه ای ابلاغ شده تا صورتهای مالی خود را مطابق با آیین نامه تدوین کنند.
فرشباف ادامه داد: آیین نامه نحوه تعیین سود عملیات بیمه ای شخص ثالث در کمیسیون‌های دولت مطرح است و به زودی به دولت مطرح خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: با توجه به آزادسازی تعرفه ها که منجر به کاهش نرخ ها می شود، رشد بازار حق بیمه شخص ثالث در سال گذشته به حدود 14 درصد رسید.
وی این نرخ رشد را با توجه به شرایط گذار، نرخی مناسب دانست و ادامه داد: 44 درصد بازار مربوط به بیمه شخص ثالث است که سه درصد از سهم بازار در این خصوص کاسته شده است.
فرشباف ماهریان گفت: سال گذشته همچنین رشد 20 درصدی ضریب خسارت را داشته ایم. شرکت های خصوصی بیمه نیز رشد 27 درصدی داشته اند.
وی با اشاره به واگذاری برخی از شرکتهای بیمه در سال گذشته بیان داشت: سهام شرکت های بیمه البرز، آسیا و دانا به بخش خصوصی واگذار شد و امیدواریم تا پایان سال تعداد شرکتهایی که در مسیر خصوصی‌سازی قرار بگیرند به 6 شرکت برسد.

وی افزود: تحول در صنعت بیمه وارد گام های جدید شده است و بیمه مرکزی برنامه های خود را به نحو مطلوبی برای سال جاری طراحی کرده است.
فرشباف ماهریان گفت: صنعت بیمه کشور با گام های استوار و تحقق پذیر در یک فضای رقابتی فعالیت می‌کند و مراحل مختلفی نظیر آزادسازی نرخ بیمه را پیگیری می کند.
فرشباف ماهریان با اشاره به سیاستهای ابلاغی برنامه پنجم توسعه توسط مقام معظم رهبری، گفت: از اقدامات دیگر، گسترش ضریب نفوذ بیمه و ارائه خدمات گسترده تر متناسب با سیاست های ابلاغی برنامه پنجم بود.

وی ادامه داد: تفاهمنامه های زیادی در داخل و خارج به امضا رسید که امضای تفاهمنامه با ترکیه در خصوص گسترش انتقال دانش فنی و همکاری در صنعت بیمه های اتکایی از آن جمله است.
فرشباف ماهریان از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته را آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: سرانه آمورش در صنعت بیمه 9 ساعت و 30 دقیقه بود که در سال 88 این رقم به 80 ساعت رسید.

وی افزود: برای شبکه فروش بین کارگزاران و صنعت بیمه، چهار هزار نفر در کشور تحت پوشش آموزشی قرار گرفته اند.
فرشباف ادامه داد: حدود 37 هزار و 500 نفر ساعت در بیمه مرکزی، آموزش‌های بیمه را کسب کردند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.