×

نتایج نشست نمایندگان کانون وکلای مرکز و قوه قضائیه چه بود ؟

نتایج نشست نمایندگان کانون وکلای مرکز و قوه قضائیه چه بود ؟

نشست مشترک نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و قوه قضائیه برگزار شد

نتایج-نشست-نمایندگان-کانون-وکلای-مرکز-و-قوه-قضائیه-چه-بود-؟

نشست مشترک نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، جلسه‌ای با حضور نمایندگان منتخب کانون وکلای مرکز - آقایان جندقی و محمدنبی - و نمایندگان ریاست محترم قوه قضائیه - آقایان دکتر بیگی و محدث -  روز شنبه - 23 اردیبهشت - در محل قوه قضائیه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ گردیده است.

از جمله مقرر شد تا ترتیب نشست مشترک هیات مدیره با رئیس و معاونین قوه قضاییه در آینده نزدیک داده شود.

موضوع پیشنهاد حذف تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری نیز که قبلاً از سوی کانون مرکز پیشنهاد شده بود به بحث گذاشته شد و مقرر شد اقدامات لازم درجهت اجرایی شدن پیشنهاد کانون از طریق ارائه پیشنهاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی الامکان ارائه طرح از سوی عده‌ای از نمایندگان معمول گردد.

همچنین در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت موسسات حقوقی بحث و تبادل نظر شده و مقرر شد تا در جلسه مشترک با حضور معاون قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت و اسناد و املاک تصمیمات لازم اتخاذ و اقدامات لازم صورت پذیرد.


در ادامه موضوع ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی و مشکلات پیش آمده در این بستر مطرح و مقرر شد ترتیب برگزاری جلسه مشترکی با حضور معاون محترم انفورماتیک قوه قضائیه با نمایندگان کانون داده شده تا تصمیم مقتضی برای رفع مشکلات پیش آمده اتخاذ شود.

درخصوص پرداخت حق الزحمه وکالت‌های تسخیری و معاضدتی که سال هاست معطل مانده نیز مقرر شد از طریق معاونت محترم راهبردی قوه قضائیه و دولت در بودجه سال آینده پیش بینی و منظور شود.

در پایان پیرامون حسن تفاهم بین قضات و وکلا بحث و تبادل نظر شده و مشکل پیش آمده در خصوص یکی از همکاران وکیل در مجتمع قضایی شهید مدنی از سوی نمایندگان کانون مطرح که نمایندگان قوه قضائیه اعلام کردند موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.