×

بیش از 2 هزار تن برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کردند

بیش از 2 هزار تن برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کردند

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه 2هزار و 71 تن برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی دراین استان در طی سال 1395 خبر داد

بیش-از-2-هزار-تن-برای-دریافت-مجوز-سقط-درمانی-مراجعه-کردند

 اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه 2هزار و 71 تن برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی دراین استان در طی سال 1395 خبر داد .

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این شمار مراجعه کننده برای دریافت سقط درمانی در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 94که درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی یکهزار و950مورد اعلام شده بود 6،2 درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش ، در اسفند ماه سال گذشته197 مورد برای دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کردند که در مدت مشابه سال قبل از آن (1394) 15،2 درصد افزایش یافته است.

براساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران ،شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود، شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر .

در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریالی معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.