×

هرگونه اقدام تبلیغاتی از فردا ، جرم محسوب می شود

هرگونه اقدام تبلیغاتی از فردا ، جرم محسوب می شود

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی تاکنون به 570 مورد تخلف، تذکرات لازم داده شده که 59 مورد آن به دستگاه قضایی استان بوشهر گزارش شده است

هرگونه-اقدام-تبلیغاتی-از-فردا-،-جرم-محسوب-می-شود

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی تاکنون به 570 مورد تخلف، تذکرات لازم داده شده که 59 مورد آن به دستگاه قضایی استان بوشهر گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، علی حسن‌پور در ششمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان بوشهر با بیان اینکه در مراحل پایانی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی قرار داریم اظهار کرد: روزهای آخر عرصه مهم سیاسی اجتماعی انتخابات بسیار مهم و حساس است که برای جلوگیری از وقوع جرم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تنش‌ها و درگیری‌ها اقدامات لازم انجام شده است خاطر نشان کرد: نیروهای بسیجی، امنیتی و انتظامی در عرصه برقراری امنیت فعالیت‌های قابل توجهی دارند که از خدمات ارزنده آنان قدردانی می‌شود.

 دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با تاکید بر فراهم شدن حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تصریح کرد: فعالیت‌ تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات از ساعت 8 صبح فردا ممنوع می‌شود که هر گونه اقدام تبلیغاتی از فردا، جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع قضایی می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه تاکنون 570 گزارش تخلفاتی در استان بوشهر ثبت شده است، افزود:در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی تاکنون به 570 مورد تخلف، تذکرات لازم داده شده که 59 مورد آن به دستگاه قضایی استان بوشهر گزارش شده است.

وی از تشکیل 2 پرونده تخلف انتخاباتی در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در شعبه ویژه قضایی استان بوشهر در حال رسیدگی  است.

 دادستان عمومی و انقلاب بوشهر، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را  مورد اشاره قرار داد و افزود: 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی متوقف می‌شود و  تبلیغات در این روز جرم محسوب می‌شود.

حسن‌پور تاکید کرد: تبلیغات در فضاهای حقیقی و مجازی ممنوع است و چنانچه این تخلف مشاهده شود به عنوان اقدام مجرمانه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش رای در زمان رای‌گیری جرم است گفت: خرید و فروش آراء، تطمیع و تهدید رای‌دهندگان جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع قضایی و کیفری می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.