×

استقبال کرمانی ها از نخستین جشن گلریزان ستاد دیه

استقبال کرمانی ها از نخستین جشن گلریزان ستاد دیه

نخستین جشن گلریزان کرمان شامگاه شنبه مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از اعضای صنف تالارداران و رستوران‌دارن شهر کرمان و احمد نوری محقق و پژوهشگر در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی به عنوان مهمان ویژه در استانداری کرمان برگزار شد

استقبال-کرمانی-ها-از-نخستین-جشن-گلریزان-ستاد-دیه وکیل 

نخستین جشن گلریزان کرمان شامگاه شنبه مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از اعضای صنف تالارداران و رستوران‌دارن شهر کرمان و احمد نوری محقق و پژوهشگر در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی به عنوان مهمان ویژه در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش  ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، رمضان امیری مدیرکل اداره زندان‌ها و نایب‌رئیس هیات امناء ستاد دیه استان در این مراسم گفت: همانطور که زندان تبعات اجتماعی زیانباری برای افراد جامعه دارد، خانواده این قبیل از محبوسان هم از این تبعات بعضا غیرقابل جبران آن دور نیستند. عدم وجود سرپرست خانواده چه پدر  باشد و چه مادر، یک خانواده را که به طور ناخواسته فردی از جمع آن‌ها به مجازات حبس محکوم شده، می‌تواند به مهمترین و کوچکترین بنیان جامعه آسیب برساند.

وی اظهار کرد: ستاد دیه استان امسال طبق برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌های برگزاری جشن گلریزان، این مراسم سنتی را در 23 شهرستان استان در طول ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند که به طور ویژه در مرکز استان 15 همایش در قالب اصناف برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم، احمد نوری کارشناس مسائل آسیب‌های اجتماعی در سخنانی گفت: شخصیت افراد در خانواده شکل می‌گیرد پس خانواده مهمترین و تاثیرگذارترین بنیان می‌باشد که فرد در آن رشد و کمال اجتماعی می‌رسد.

وی ادامه داد: درست است که اجتماع بر روی افراد اثر می‌گذارد اما فرزند ابتدا از حرکات و رفتارهای پدر، مادر، خواهر و برادر بزگتر از خود و در نهایت اجتماع تاثیرپذیر است. اگر پدر خانواده به عنوان الگوی خانواده رفتارهایی خلاف نظم و قوانین جامعه انجام دهد به طور قطع فرزند و یا فرزندان وی ابتدا او را الگوی خود قرا می‌دهند که این رفتار برعکس هم می‌تواند باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.