×

کاهش مجازات اعدام شامل قاچاقچیان حرفه ای نخواهد شد

کاهش مجازات اعدام شامل قاچاقچیان حرفه ای نخواهد شد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت جایگزینی اعدام شامل قاچاقچیان حرفه‌ای نخواهد شد و موافقان طرح جایگزینی اعدام مراقب باشند که در حمایت از تصویب این طرح دچار افراط و تفریط نشوند

کاهش-مجازات-اعدام-شامل-قاچاقچیان-حرفه-ای-نخواهد-شد وکیل 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت:جایگزینی اعدام شامل قاچاقچیان حرفه‌ای نخواهد شد و موافقان طرح جایگزینی اعدام مراقب باشند که در حمایت از تصویب این طرح دچار افراط و تفریط نشوند.

کاهش مجازات اعدام شامل قاچاقچیان حرفه‌ای نخواهد شدمحمد کاظمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه طرح جایگزینی اعدام شامل قاچاقچیان حرفه ای نخواهد شد،گفت:در مسأله حذف یا جایگزینی اعدام باید به لطمه ها و صدماتی که قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر به افراد جامعه به ویژه قشر جوان وارد می کنند توجه کرد.

وی افزود:جایگزینی اعدام شامل قاچاقچیان حرفه‌ای نخواهد شد و موافقان طرح جایگزینی اعدام مراقب باشند که در حمایت از تصویب این طرح دچار افراط و تفریط نشوند.

 نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قاچاقچیان حرفه ای که به کسب درآمدهای بالا از این راه اقدام می کنند و سلامت و امنیت جامعه را مورد تهدید قرار می دهند،همچون گذشته با قوانین تعیین شده مجازات می شوند.

کاظمی ادامه داد: برخی از افراد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت، اقدام به تهیه مقادیر اندک مواد مخدر می کنند که  این موضوع به خودی خود جرم است و فرد مجرم باید طبق قانون مجازات شود؛ اما نمی توان صرف انجام یکبار برای فرد مذکور مجازات اعدام را اجرا کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی هنوز بسیاری از افراد اعتیاد را نوعی بزه و فرد معتاد را بزهکار قلمداد می کنند،اما اعتیاد نوعی بیماری خطرناک است که برای کنترل و جلوگیری از افزایش آن درجامعه باید اقدامات علمی و کارشناسی انجام داد.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتیاد یک بیماری مسری است و درمان آن به سختی محقق می شود؛ از این رو باید بتوان با برنامه ریزی و بهبود زیرساخت های مورد نیاز، از ترویج استفاده از مواد مخدر و خرید و فروش آن در جامعه جلوگیری کرد.

کاظمی تاکید کرد: کاهش مجازات اعدام باید با در نظر گرفتن ضمانت‌های اجرایی لازم تصویب و در نهایت اجرا شود که در اینصورت می توان به تاثیر کاهش مجازات اعدام در موضوع گرایش افراد به خرید و فروش مواد مخدر امیدوار بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.