×

آیا ورثه باید بدهی های متوفی را بپردازند ؟

آیا ورثه باید بدهی های متوفی را بپردازند ؟

اگر فردی بدهی داشته باشد وقتی که فوت می‌کند ورثه او باید این بدهی را پراخت کنند البته این بدهی باید از اموال متوفی پرداخت شود و نه از اموال شخصی ورثه

آیا-ورثه-باید-بدهی-های-متوفی-را-بپردازند-؟

 اگر فردی بدهی داشته باشد وقتی که فوت می‌کند ورثه او باید این بدهی را پراخت کنند. البته این بدهی باید از اموال متوفی پرداخت شود و نه از اموال شخصی ورثه.

آیا ورثه باید بدهی‌های متوفی را بپردازند؟دانستن قوانین لازمه یک زندگی بهتر بوده و اگاهی یتفن از قوانین می تواند در بهبود کیفیت زندگی موثر باشد

بخشی از این قوانین که لازم است با آن آشنا بود قوانین مربوط به قوانین ورثه ارث و ما ترک است.

خوب است بدانیم که اگر فردی بدهی داشته باشد وقتی که فوت می کند ورثه او باید این بدهی را پراخت کنند. البته این بدهی باید از اموال و طلب متوفی پرداخت شود و نه از اموال شخصی ورثه.

یعنی باید گفت که ورثه تحت هیچ شرایطی مسئول پرداخت بدهی‌های متوفی نیستند بلکه بدهی‌های او از ترکه‌اش پرداخت می‌شود و اگر ترکه کفاف ندهد همان مقدار موجود به نسبت میان طلبکاران تقسیم می‌شود و دیگر چیز اضافه ای نباید به آن افزوده شود.


اگر دارایی متوفی برای پرداخت بدهی هایش کافی نباشد ورثه مجبور نیستند ثابت کنند که دارایی متوفی کفایت پرداخت بدهی‌های او را نکرده است و اگر هم قرار باشد چیزی اثبات شود اثبات آن بر عهده طلبکار است.

بدهی‌های متوفی باید به ترتیب پرداخت شود.
این بدهی‌ها شامل هزینه کفن و دفن، دیون وابسته به اعیان ترکه مانند دین دارای حق وثیقه و دیگر دیون است. این‌ها نیز باید به ترتیب ماده 226 قانون امور حسبی پرداخت شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.