×

تعیین تکلیف طرح جامع وکالت در آینده ای نزدیک ، قانون اعطای مجوز وکالت به متقاضیان باید اصلاح شود

تعیین تکلیف طرح جامع وکالت در آینده ای نزدیک ، قانون اعطای مجوز وکالت به متقاضیان باید اصلاح شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و کانون وکلا به منظور تعیین تکیلف طرح جامع وکالت خبر داد

تعیین-تکلیف-طرح-جامع-وکالت-در-آینده-ای-نزدیک-،-قانون-اعطای-مجوز-وکالت-به-متقاضیان-باید-اصلاح-شود وکیل 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و کانون وکلا به منظور تعیین تکیلف طرح جامع وکالت خبر داد.

تعیین تکلیف طرح جامع وکالت در آینده ای نزدیک/ قانون اعطای مجوز وکالت به متقاضیان باید اصلاح شودمحمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت تعیین تکلیف طرح جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای بررسی این طرح باید کمیته ای با حضور نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس، قوه قضاییه و کانون وکلا تشکیل تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی قوه قضاییه، کانون وکلا طرحی مبنی بر اجرای این موضوع به ما مطرح نشده است، گفت: در تلاش هستیم تا قوانین موجود در کانون وکلا را در حوزه اعطای مجوز به فارغ التحصیلان رشته حقوق اصلاح کنیم.

کاظمی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 700 متقاضی درخواست پروانه وکالت بودند، مطرح کرد: متاسفانه بیش از نیمی از افرادی که موفق به اخذ پروانه وکالت شدند قاضی بوده و یا اینکه در بازه زمانی 5 ساله در شرکت وکلای دیگر فعالیت کرده بودند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شرایط موجود و تعداد فارغ التحصیلانی که در رشته حقوق وجود دارد قانون موجود در این خصوص باید به نفع دانشجویان تغییر کند

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.