×

منشور حقوق شهروندی به هیچ وجه از غرب اقتباس نشده است ، دروغ و ریا جای خود را به انصاف و مروت دهد

منشور حقوق شهروندی به هیچ وجه از غرب اقتباس نشده است ، دروغ و ریا جای خود را به انصاف و مروت دهد

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی بر لزوم آموزش شهروندان تاکید کرد و گفت برخی از زندانیان ما بی گناه هستند و می توان با آموزش کاری کرد که مردم بی گناه در زندان نباشند

منشور-حقوق-شهروندی-به-هیچ-وجه-از-غرب-اقتباس-نشده-است-،-دروغ-و-ریا-جای-خود-را-به-انصاف-و-مروت-دهد وکیل 

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی بر لزوم آموزش شهروندان تاکید کرد و گفت: برخی از زندانیان ما بی گناه هستند و می توان با آموزش کاری کرد که مردم بی گناه در زندان نباشند.

الهام امین زاده در نشست با دستیاران امور حقوق شهروندی وزارتخانه ها و فعالان حقوق شهروندی با موضوع عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم اظهار کرد: در سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم، رییس جمهور وعده منشور حقوق شهروندی را داد و آذر 95 این منشور رونمایی شد و اکنون از مرحله ابلاغ گذشته و در مرحله اجرا قرار دارد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: بر خلاف ایرادهایی که می گیرند این منشور به هیچ وجه از غرب اقتباس نگرفته و تماما ریشه در دین مبین اسلام دارد. در دین مبین اسلام احترام به کرامت اسلامی را داریم که از جلوه های توجه به حقوق شهروندی است و معتقدیم حقوق شهروندی از کف جامعه باید مطالبه شود.

امین زاده اضافه کرد: ما به منشور حقوق شهروندی نه به عنوان یک شعار انتخاباتی بلکه به عنوان یک فریضه نگاه کردیم.

او با بیان اینکه 11 هزار قانون در کشور وجود دارد و مردم از بسیاری از آنها آگاه نیستند گفت: بارها به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرض کردیم قوانین را ساده و قابل فهم تصویب کنند. خوشبختانه در روز 17 خرداد قوانینی که منسوخ شده بود، با تصویب مجلس از گردانه کار خارج شد. اگر مردم با قوانین آشنا نباشند، تبدیل به 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی می شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی از تهیه برنامه جامع حقوق شهروندی و ارائه آن به رییس جمهور خبر داد و افزود: معتقدیم حقوق شهروندی فراجناحی و فراقوه ای است اما ما با احترام به اصل تفکیک قوا در امور سایر قوا دخالت نمی کنیم.

او ادامه داد: فقر، بیکاری، بی عدالتی و فقدان حقوق شهروندی امروز در کشور وجود دارد در حالتی که با توجه به درآمد ناخالص کشورمان باید در رده کشورهای توسعه یافته می بودیم. همه دولت های قبلی حول محور مسایل سیاسی و اقتصادی برنامه ریزی داشتند و به نوعی حقوق اجتماعی فراموش شده است.

امین زاده افزود: امروز هر شهروند در زندگی روزمره خود چیزهایی را تجربه می کند که نباید تجربه کند. وحدت و هویت ملی مان یک مقدار خدشه دار شده که نیاز به تقویت دارد. اگر دست به دست هم دهیم می توانیم خوب کار کنیم. دنبال نهاد سازی ساختار سازی نباشیم. وقت کار است. از معاون آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی و سایر دستگاه ها اینجا هستند. دولت باید به حقوق مردم احترام بگذارد تا شهروندان به حقوق دولت و همچنین حقوق خود احترام بگذارند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی به اثرگذاری سریال ها در آموزش مفاهیم اشاره کرد و گفت: الان یک سریال عاشقانه سیاسی تهیه شده که بینندگان بسیاری دارد. ما می توانیم با سریال آمار پرونده های خود را کاهش دهیم و به مردم مسائل حقوقی را یاد دهیم. ما انتظار داریم عزت نفس شهروندان رعایت شود. دروغ و ریا جای خود را به انصاف و مروت دهد و تبعیض کم شود. مردم باید از حقوق شهروندی مطلع شوند. ما باید قوانین را به مردم یاد دهیم و بگوییم ازدواج سفید درست نیست و اگر طلاق گرفتید دیگر نمی توانید با هم زندگی کنید.

او با تاکید براینکه قشر متوسط جامعه باید محور توسعه باشد، اظهارکرد: بین گفتار و عمل مسئولان نباید تفاوت باشد. مردم را باید در امور مشارکت دهیم و از سرمایه انسانی استفاده کنیم. برخی از زندانیان ما بی گناه هستند و می توان با آموزش کاری کرد که مردم بی گناه در زندان نباشند. در جشنواره فیلم فجر هیچ فیلمی بار حقوق شهروندی نداشت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.