×

194 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک های خیرین هستند

194 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک های خیرین هستند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت در حال حاضر 194 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان با میزان بدهی حدود 17 میلیارد تومان منتظر کمک‌های خیرین هستند

194-زندانی-جرائم-غیرعمد-چشم-انتظار-کمک-های-خیرین-هستند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در حال حاضر 194 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان با میزان بدهی حدود 17 میلیارد تومان منتظر کمک‌های خیرین هستند.

 حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: مجموع کمک‌های خیرین استان تاکنون در قالب وجه نقد و غیرنقد و تعهدات به هفت و نیم میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به این‌که «در ماه مبارک رمضان امسال تا کنون چهار جشن گلریزان در محلات، ساوه، دلیجان و خمین برگزار شده و پنجمین جشن متعلق به اراک است»، افزود: طی یک ماه گذشته در شهرستان اراک مبلغ چهار میلیارد و 250 میلیون تومان کمک‌های خیرین را شاهد شدیم.

وی افزود: در سه ماهه اول نخست امسال تا کنون 60 نفر از ندامتگاه‌های استان آزاد شده‌اند، 43 پرونده در ستاد در دست پیگیری است و تا کنون 20 زندانی به دنبال کمک های انجام شده در قالب برنامه "قبول باشه" از شبکه آفتاب آزاد شده و پرونده 18 نفر نیز در دستور کار برای آزادی است. 250 میلیون تومان نیز کمک‌های سازمان زندان‌هاست که منجر به آزادی 50 زندانی شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از خیرین کسانی هستند که خود طلبکار بودند اما تمام یا بخشی از طلب خود را بخشیده‌اند. این موارد را باید به تصویر کشید تا جامعه این چالش‌ها و آسیب‌ها را بشناسد.

وی با اشاره به شهدای ترور هفت تیر و هفته قوه قضائیه گفت: کشور ما یکی از کشورهای قربانی ترور است و دنیای مستکبر امروز برای اینکه ایران را در زیر چرخ‌های تهدید و تحریم خود له کند، یکی از مسائلی که مرتب در بوق و کرنا می‌کند این است که ایران حامی تروریسم است در حالیکه ایران و مردم خود قربانی تروریسم بوده‌اند. این تفکرات امپریالیستی حاضر نیست واقعیات جهان را بپذیرد و به مستضعفین جهان نه تنها کمک نمی‌کند بلکه آن‌ها را در استکبار خود از بین می‌برد.

وی با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس روز لعن و نفرین مستکبران جهان است و همه باید شعار لعن و نفرین را بر استکبار و خلق و خوی آن که مظهر شیطان است سردهند.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر جامعه‌ای صبر و استقامت خود را از دست دهد دچار انحراف می‌شود. تمام کسانی که افراد یک جامعه را تشکیل می‌دهند با تقویت صبر می توانند قله‌های بلند انسانیت را فتح کنند. صبر فقیر در سایه تحمل مشقت‌ها ارزشمند است، کسی که فقیر است اگر کف‌نفس کرده و دست خود را از تجاوز به اموال مردم حفظ کند صبور است، اما صبر کافی نیست. امروز شوراهای بیت‌المال در سراسر کشور تشکیل می‌شود، اما یکی از بهترین شوراهایی که می‌تواند حفظ حقوق، سرمایه‌ها و اموال مردم را در دستور کار قرار دهد، شورایی است که مرکب از فقرا و اغنیا باشد.

وی گفت: متاسفانه برخی از فرهنگ‌های پیشرفته دنیا معتقدند که اگر می‌خواهید در جامعه همیشه کسانی باشند که در مقابل ثروت تواضع کنند، باید آن‌ها را در فقر نگهداشت. آن‌ها بر این باورند که باید در جامعه دو طبقه فرمانبر و فرمانده وجود داشته باشد و طبقه فرمانده اغنیا و طبقه فرمانده فقرا باشند، اگر فقیر نباشد فرمانبری وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در مکتب نورانی اسلام گفته می‌شود اگر می‌خواهید سلامت و تعالی در جامعه حفظ شود، باید ترقی انسانیت و امنیت در جامعه حاکم باشد و اگر سرمایه دار می‌خواهد سرمایه خود را در امنیت توسعه دهد باید فقرا را در کنار خود ببیند. بهترین جامعه، جامعه‌ای است که دارای امنیت باشد و اغنیا به فضل نعمتی که خدا به آنها عطا کرده است زکات مال خود را به فقرا انفاق کنند. در اینجا جامعه مترقی و متعالی می‌شود و این دیدگاه است که اغنیا را به کمک‌های بهداشتی، درمانی، مالی و... سوق می‌دهد.

وی با بیان این‌که «چاله‌های فقر با بذل و بخشش اغنیا صاف و جامعه مترقی و متعادل می‌شود»، افزود: ما جامعه مادی و ماتریالیستی و کمونیستی نیستیم ما قائل به این مهم هستیم که حاصل دسترنج هرکس متعلق به او و مایه خیروبرکت اوست و باید شکرانه نعمت خدا را به جا آورد. شکرانه نعمت به این است که خمس، زکات و صدقات مالش را به فقرا بخشیده و با این دستگیری انسانیت و امنیت را در جامعه حاکم کند که این مهم هدف از خلقت انسان است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.