×

تعداد زندانیان کشور به 240 هزار نفر رسید

تعداد زندانیان کشور به 240 هزار نفر رسید

به گفته رئیس کل دادگستری استان خوزستان تعداد زندانیان کشور در حالی به 240 هزار نفر رسیده است که ظرفیت لازم برای نگهداری این جمعیت وجود ندارد

تعداد-زندانیان-کشور-به-240-هزار-نفر-رسید وکیل 

به گفته رئیس کل دادگستری استان خوزستان تعداد زندانیان کشور در حالی به 240 هزار نفر رسیده است که ظرفیت لازم برای نگهداری این جمعیت وجود ندارد.

 افشارنیا رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 240 هزار زندانی در زندانهای کشور وجود دارد و ظرفیت برای نگهداری از این جمعیت کافی نیست، اظهار کرد: ظرفیت زندان‌های این استان 5 هزار  نفر است اما 12 هزار محکوم در حال حاضر در زندان‌ها حضور دارند که مدیریت این تعداد زندانی برای اداره زندانها کاری دشوار است.

افشارنیا با اشاره به اینکه هم اکنون 293 زندانی جرائم غیرعمد در این استان تحمل حبس می‌کنند، افزود: برای آزادی این محبوسان واجد شرایط مبلغی معادل 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با تشکر از همیاری همیشگی مردم نوعدوست ایران اسلامی در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها ادامه داد: خیران به جای این که به صورت انفرادی به یاری زندانیان نیازمند محکوم به جرایم غیرعمد بپردازند شایسته است در قالب سازمان‌های مردم نهاد نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند. با توجه به فرهنگ مردم خوزستان باید سازمان‌های مردم نهادی چون ستاددیه را در راستای حل بسیاری از معضلات اجتماعی ترویج دهیم چرا که با زندانی شدن یک شهروند یا یک همسایه و همکار خانواده او اگر بیش از او در معرض مشکلات روانی نباشند بی‌شک در بین خانواده‌های آبرومند این میزان از آسیب هم سطح و هم رتبه خود فرد زندانی‌ است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.