×

درخواست محیط زیست از قضات برای اشد مجازات آتش افروزان جنگل ها

درخواست محیط زیست از قضات برای اشد مجازات آتش افروزان جنگل ها

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه ای خواستار اشد مجازات برای آتش افروزان جنگلها و مراتع به صورت عمد از قضات شد

درخواست-محیط-زیست-از-قضات-برای-اشد-مجازات-آتش-افروزان-جنگل-ها وکیل 

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه ای خواستار اشد مجازات برای آتش افروزان جنگلها و مراتع به صورت عمد از قضات شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پام، در این اطلاعیه آمده است: "عرصه های طبیعی اعم از جنگل ، مرتع ، بیشه زار ، پارکهای ملی ، مناطق حفاظت شده و.... در زمره سرمایه های ملی وخدادادی کشور می‌باشد که به لحاظ اهمیت  زیست محیطی متعلق به تمامی نسل‌هاست.

عوامل مختلف موجب تخریب جنگلها ومراتع می شوند، نظیر آفات ،سیل ، زلزله، دخالت های بی رویه انسانی ، در این میان آتش سوزی  نیز یکی از خطرناک ترین ومخرب ترین عوامل تخریب محسوب میگردد .و همه ساله بخش وسیعی از عرصه های  طبیعی را نابود می‌سازد وخسارات سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می آورد

 ضمن تشکر وقدردانی از تمامی دوست داران طبیعت و حامیان محیط زیست  ایران در حفاظت این سرمایه الهی که در جهت پیشگیری واطفاء حریق عرصه های طبیعی  به سازمان کمک می‌نمایند، سازمان حفاظت محیط زیست از قوه قضائیه وقضات درخواست می کند، دربرخورد قانونی با افراد واشخاص سود جوکه بصورت عمد اقدام به  ایجادآتش سوزی در پارکهای ملی و آثار طبیعی ملی را می نمایند.با عنایت به مجازات های تعیین شده در ماده 675 وتبصره 2  قانون مجازات اسلامی که تصریح می‌نماید: هر کس عمداً جنگل ، اشجار و..... را آتش بزند، به حبس از دو تا پنج سال محکوم میگردند*اشد مجازات را اعمال نمایند.

تبصره 2 ذیل ماده فوق نیز تاکید می‌نماید که مجازات شروع به جرم فوق شش ماه تا دوسال است.

همچنین در مورد افرادی که بر اثر بی مبالاتی اقدام به آتش سوزی نمایند ، بر اساس بند ه ماده 13 قانون شکار وصید ، که بیان می‌دارد، ایجاد و فراهم نمودن مقدمات آتش سوزی در پارک های ملی، آثار طبیعی ملی ، مناطق حفاظت شده و پناهگاهای حیات وحش "  که براثر بی مبالاتی" و یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف از نظامات  دولتی باشد به جزای نقدی یا حبس از 91 روز تا سه سال ودر صورت تکرار ، هر دوی این مجازاتها محکوم می‌گردند اعمال خواهد شد."

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.