×

مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران

مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران

مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران

مراسم-تودیع-و-معارفه-دادستان-انتظامی-قضات-و-دادستان-تهران

مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران صبح امروز با حضور معاون اول رییس قوه قضاییه و تعدادی دیگر از مسوولان عالی قضایی برگزار شد.

 باید حق‌مدار و حق محور بیندیشیم

تقویت نظارت درون‌سازمانی مورد تاکید ماست

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در مراسم تودیع و معارفه‌ی دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران اظهار کرد:‌ مراسم تودیع و معارفه امر اصطلاحی است و دوستان با آنهایی که قرار است آغاز و یا پایان کارشان باشند، آشنا هستند.

وی در ادامه از تلاش‌های حجت‌الاسلام خلفی در دادسرای انتظامی قضات تقدیر و تشکر کرد و افزود: بعد از بررسی‌های رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام شفیعی برای این پست که سنگری مهم و جایگاهی رفیع است انتخاب شدند. این جایگاه می‌تواند به قضات اطمینان ببخشد که اگر صحیح عمل کنند از آنها حمایت می‌شود و در صورت لغزش برخورد متناسبی صورت می‌گیرد و به این شکل امنیت شغلی و قضایی و صحت عمل در دستگاه قضایی تضمین می‌شود و ضمانت در حسن اجرای قانون و عدالت در دستگاه قضایی است.

معاون اول قوه قضاییه، دادسرای انتظامی قضات را یکی از بخش‌های تاثیرگذار در دستگاه‌ قضایی دانست که می‌تواند در امنیت بخشی برای تمام دست‌اندرکاران موثر باشد و گفت: آقای شفیعی در آخرین سمت‌شان دادستان نظامی قضات بودند که امیدواریم با همکاری دست‌اندرکاران این بار سنگین را به دوش بکشد و با همکاری و راهنمایی‌های ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات این اطمینان بخشی را به قضات بدهند که اگر کار صحیحی انجام شود از آنها حمایت و فضا را امن برای قانون‌مداران و ناامن برای بی‌توجهان به قانون می‌کنند.

رییسی در ادامه از تلاش‌های سعید مرتضوی دادستان سابق تهران نیز در جهت مسائل امنیتی تقدیر و تشکر کرد و افزود: تهران ، پایتخت ام‌القری بلاد اسلامی به گونه‌ای باید امن شود که مردم در پرتوی این امنیت احساس آرامش و اطمینان داشته باشند.

وی در ادامه به بررسی سوابق آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان جدید تهران پرداخت و گفت: در دیدارهایی که با برخی از علمای خوزستان داشتیم با وجود مشکلات خاص در این استان همه از تلاش‌های ایشان برای ایجاد امنیت، تقدیر می‌کردند و وقتی قرار شد ایشان در دادسرای تهران مستقر شوند آنها پیگیر بودند که خوزستان چه خواهد شد. وی نکات مشترکی را به دادستانی تهران و دادسرای انتظامی قضات خاطرنشان کرد و گفت: حساس بودن نسبت به حقوق اعم از حق‌الله و حق‌الناس یکی از نکات مورد تاکید ما است و حقیقت آن است که ما در دستگاه قضایی باید حق‌مدار و حق محور بیندیشیم و عمل کنیم. شناخت حق آن قرار واقعی عالم هستی است و اینکه انسان بداند حق ماندگار است و قرار عالم و خلقت بر حق است.

وی با طرح این سوال که قاضی اگر حساسیتش به حق و حق‌طلبی را از دست بدهد چه اتفاقاتی می‌افتد؟ گفت: اگر به هر دلیلی قاضی حساسیتش را از دست بدهد آفتی برای همه به ویژه قضات است و همیشه به این موضوع تاکید کردم که در دادسرای انتظامی قضات و دادسرای عمومی تهران حساس بودن نسبت به حقوق مردم باید وجود داشته باشد و این حساسیت ریشه در خداخواهی و حق‌طلبی قضات دارد. رییسی بر حساسیت بر مدار قانون تاکید کرد وگفت:‌ قانون‌مداری به تعبیر رییس قوه قضاییه که اجرای قانون ضعیف را بهتر از بی‌توجهی به قانون دانستند و نظارت از دیگر ابزارهای مورد تاکید در قوه قضاییه است.

وی گفت: شان اصلی دادسرای تهران و دادگاه انتظامی قضات نظارت بر عملکرد قضات است و به آقای شفیعی و معاونشان می‌گویم که اعتماد لازم است و باید صورت بگیرد اما کنترل و نظارت نیز ضرورت دارد و کنترل و نظارت خلاف اعتماد نیست.

وی بر لزوم افزایش نظارت و کنترل تاکید کرد و گفت: تهران شهر بزرگی است و دادستان 40 یا 50 معاون دارد و اگر نظارت درون‌سازمانی بیشتر شود نیاز به نظارت برون سازمانی کمتر می‌شود. تقویت نظارت درون‌سازمانی نسبت به نظارت بر عملکرد در دادسرا توسط دادستان، معاونان و قضات مورد تاکید ما است.

نقض حقوق مردم راشاهد نخواهیم بود

بامجرم اقتصادی درهرگروه وجناح بایدبرخوردشود

ضابطان باید تحت نظارت دادستان انجام وظیفه کنند

دادستان جدید تهران ملاک مهم کارش در دادسرای تهران را حاکمیت قانون خواند و عنوان کرد: حاکمیت قانون به این معنی است که تصمیمات دستگاه‌ها مبتنی بر دلیل و در چارچوب مقررات باشد و نهادهای حکومتی چه قضایی و چه غیرقضایی باید پاسخگو باشند قطعا رعایت قانون برای همه آرامش می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه‌ی دادستان تهران با تشکر از انتخاب رییس قوه‌ی قضاییه، اظهار کرد: امیدوارم این رفت و آمدها ما را مغرور نکند و خداوند از ما راضی باشد. وی امنیت قضایی را از برنامه‌هایش خواند و افزود: در بند 12 اصل سه قانون اساسی تحقق امنیت قضایی عادلانه را شعار اساسی قضایی قرار داده است. وقتی عملکرد مراجع قضایی قانونی، صحیح، دقیق و به موقع باشد موجب اعتماد عمومی می‌شود. اگر جایی اعتماد مردم سلب یا کم شده باید به عملکردها نگاه کنیم که چرا مردم اظهار نارضایتی می‌کنند.

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه امنیت قضایی را بزرگانی چون شهید بهشتی آورده‌اند و ما مکلف به عمل کردن به آن هستیم، گفت: استقلال قوه‌ی قضاییه یکی دیگر از ملاک‌های ماست و قاضی تا وقتی که استقلال نداشته باشد از امنیت قضایی سخن گفتن، فایده‌ای ندارد. قاضی نباید از کسی دستور بگیرد و اگر از این و آن دستور بگیرد نمی‌تواند قضاوت عادلانه کند. قاضی با وجدان می‌تواند امنیت قضایی را ایجاد کند و قاضی‌ای که تسلیم فشار و تابع دستور دیگران نباشد می‌تواند امنیت قضایی را محقق کند.

وی تحقق عدالت و امنیت را یکی دیگر از برنامه‌هایش خواند و گفت: مردم عدالت و امنیت قضایی را از دستگاه قضایی می‌خواهند در حالی که عدالت مورد نظر ما عدالتی است که همه باید در آن سهیم باشند و همکاری کنند. امنیت را تنها دستگاه قضایی نمی‌تواند اجرا کند بلکه بخش‌هایی مربوط به قوه‌ی قضاییه و بخش‌هایی مربوط به سایر نهادها است و تحقق عدالت توامان می‌تواند برای مردم امنیت بیاورد.

دادستان جدید تهران، با تاکید بر این‌که اجرای عدالت سخت است و عده‌ای ناراحت می‌شوند چون منافع‌شان بهم می‌خورد اما نتیجه‌ی آن شیرین است، اظهار کرد: مردم اگر احساس کنند قوه‌ی قضاییه به عدالت رفتار می‌کند از آنها حمایت می‌کنند و میدان دادن به قضات شایسته و پاک‌دامن راه ما را هموار می‌کند.

جعفری دولت‌آبادی احقاق حقوق عامه را راهنمای خود در دادسرای تهران خواند و گفت: منظور ما در جایی است که منافع عمومی به خطر می‌افتد مثل حقوق محیط زیست. قانون اساسی در اصل 156 احقاق حقوق عامه را یکی از وظایف قوه‌ی قضاییه قرار داده است که شرط و وظیفه‌ی مهمی تلقی می‌شود.

وی در ادامه در بررسی حوادث اخیر، گفت: حقوق مردم و شهروندان در بازداشتگاه‌ها اخیرا در روزنامه‌ها مطرح می‌شود که این موضوع -حقوق مردم و شهروندان در بازداشتگاه‌ها- در قانون پیش‌بینی شده و قطعا نقض حقوق مردم را شاهد نخواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که حقوق مردم را رعایت می‌کند.

دادستان جدید تهران، در ادامه به ترسیم راهکارهایش در مبارزه با مجرمان گردن‌کلفت و دانه‌درشت پرداخت و گفت: مبارزه‌کنندگان باید پاک باشند و حمایت شوند و دستگاه‌های دولتی نیز گزینش نکنند که این مجرم گردن‌کلفت خوب است و دیگری بد است. هر کس مجرم اقتصادی باشد در هر گروه و جناح باید با آن برخورد شود.

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه مبارزه با مجرمان اقتصادی هزینه‌بردار است و آبروریزی، سر و صدا و شلوغ کردن به همراه دارد، گفت: معتقدم اگر قضات پاک‌دامنی داشته باشیم که داریم و مسوولان کشور از این مبارزه حمایت کنند این مشکلاتی که بعضا در جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود قابل حل است. ما در خوزستان آن را اجرا و هزینه‌ی سنگین پرداخت کردیم زیرا مجرمان اقتصادی آرام نمی‌نشینند چون منافع‌شان به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر این‌که در دادسرای تهران بدون تفکیک و گزینش برخورد خواهیم کرد، گفت: تک تک قضات دغدغه‌شان این است که اگر به دهن شیر رفتند از آنها حمایت شود باید از قاضی که در چارچوب قانون عمل می‌کند، حمایت شود که این یکی از معیارهای کاری‌مان در دادسرا است.

دادستان جدید تهران، درباره‌ی تعامل با مطبوعات، گفت: اگر مطبوعات فصل چهارم قانون مطبوعات را رعایت کنند مطمئن باشند مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید. وقتی به مبانی اسلام، آبروی مردم و قوانین تعرض می‌شود و دروغ گفته می‌شود طبیعی است که مدعی‌العموم باید واکنش نشان بدهد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: ما از اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آزادی‌های مشروع مردم که می‌تواند نقد به دستگاه قضایی در پیش داشته باشد و پیشگیری از وقوع جرم کند استقبال و حمایت می‌کنیم. وی پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه‌ی دادستان دانست و گفت: امیدوارم در این دوره‌ی جدید پیشگیری از وقوع جرم افزایش پیدا کند تا ورودی پرونده‌ها کاهش یابد.

دادستان جدید تهران، گفت: نقش یاوران عدالت مثل کارشناسان، وکلا و ضابطان در اجرای عدالت و تحقق امنیت قضایی کاملا اثربخش است که با آنها سخن خواهیم گفت. جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: نظارت دادستان بر ضابطان و حاضران در تحقیقات از نظر من جدی است. اگر توقع دارند به امر آنها این طرف و آن طرف بروم برای من گران است. ضابطان باید تحت اشراف و نظارت دادستان انجام وظیفه کنند تا اوضاع درست شود. این بازداشت شود، این برود، این بیاید نمی‌شود. من ابتدا این حرف‌ها را می‌زنم تا اتمام حجت کرده باشم. برخی‌ها ممکن است از حرف‌های من ناراحت شوند. ضابطان و بازجویان باید در چارچوب قانون و مقررات تحت اشراف دادستان انجام وظیفه کنند و تمام مسوولیت آزادی‌ها، بازداشت‌ها و دستورات قضایی را می‌پذیرم. ما باید پاسخگو باشیم.

وی خطاب به قضات دادسرا، گفت: ما را در این راه کمک کنید. ممکن است عده‌ای مقاومت کنند و بگویند این کار نشدنی است اما حفظ حقوق مردم در این راستا است. دادستان جدید تهران، ابراز امیدواری کرد: امیدوارم دور جدید دادسرای تهران در راستای تحقق امنیت قضایی، عدالت، رضایت مردم و امنیت خاطر قضات باشد.

در مبارزه با اراذل واوباش کارنامه‌100 درصدموفقی داشتیم

همکاران در خاموش کردن بحران پس از انتخابات مجاهدت عظیم به خرج دادند

دادستان سابق تهران در مراسم تودیع‌اش اعلام کرد که دادسرای تهران در مبارزه با اراذل و اوباش کارنامه‌ی 100 درصد موفقی داشته و آن را روبه‌رو صفر کرده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، سعید مرتضوی در مراسم تودیع و معارفه‌ی دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران با تشکر از حسن اعتماد آیت‌الله لاریجانی که سمت معاون دادستان کل کشور را به وی داده است در تشریح عملکرد هفت ساله‌ی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اظهار کرد: دادسرای تهران در شرایطی احیا شد که با غیبت 10 ساله در سیستم قضایی کشور مواجه بودیم و به ابتکار آیت‌الله شاهرودی این نهاد احیا شد و از زحمات حجت‌الاسلام علیزاده رییس کل وقت دادگستری استان تهران که در احیای دادسرا ما را یاری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی گفت: دادسرای تهران در شرایطی احیا شد که از نظر پرسنل اداری و قضایی یک سوم پرسنل حاضر را در اختیار داشت و از نظر تجهیزات اداری و ساختمانی در مضیقه‌ی شدید بود و پس از یک ماه تهران با بحران سراسری و حادثه‌ی 20 خرداد و 18 تیر مواجه شد و با مجاهدت بازپرسان و دادیاران ویژه‌ی امنیت پرونده‌ی مذکور مورد رسیدگی قرار گرفت و از قضای روزگار در پایان دوره‌ی کاری اینجانب مواجه با بحران اجتماعی پس از انتخابات شدیم که همکاران در راه خاموش کردن این بحران و فتنه‌ی بزرگ تلاش و مجاهدت عظیم به خرج دادند که جا دارد از یکایک آنها تقدیر کنیم.

دادستان سابق تهران، گفت: سه میلیون و 666 هزار و 627 فقره پرونده در این هفت سال وارد دادسرا شده که از این میان با تلاش همکاران سه میلیون و 642 هزار و 372 فقره تعیین تکلیف نهایی شده است.

مرتضوی به تشریح اقدامات ویژه و ابتکارات انجام شده در دادسرا پرداخت و گفت: ساماندهی و ارایه‌ی طرح تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی، مکانیزه کردن سیستم اخذ وثیقه به منظور جلوگیری از اطاله‌ی دادرسی و بازداشت‌های بی‌مورد، ارایه‌ی طرح پیش‌سند به منظور جلوگیری از کلاهبرداری در پیش‌فروش ساختمان‌ها، تشکیل پلیس خدمات قضایی، اقدامات بین‌المللی دادسرای تهران به منظور تشریک مساعی بین‌المللی در موضوعات قضایی، نظارت بر امور ایتام فاقد ولی قهری، تشکیل و تخصصی کردن نواحی دادسرا، مبارزه با اراذل و اوباش از جمله‌ی اقدامات و ابتکارات دادسرا است.

وی در تشریح عملکرد دادسرای ناحیه‌ی سه تهران ویژه‌ی رسیدگی به پرونده‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، گفت: در این دادسرا 52 میلیون و 545 هزار و 576 متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران خلع ید و تحویل ارگان‌های دولتی شده که ارزش این اراضی طبق اعلام سازمان‌های شاکی دولتی دو هزار و 153 میلیارد و 531 میلیون و 704 هزار و 150 تومان بوده است.

دادستان سابق تهران، با اشاره به تشکیل پلیس خدمات قضایی، گفت: در دوران سردار طلایی پلیس ما آموزش دیده نبود و به هم ریختگی‌هایی وجود داشت و ضعف نبود پلیس قضایی آشکار بود. تحولی در سیستم قضایی ضابطان ایجاد شد و کلانتری‌ها به دو قسمت پلیس خدمات قضایی و پلیس معمولی تقسیم شدند و تعدادی از افسران دارای تحصیلات حقوقی گزینش و معرفی شدند و بیش از هشت دوره آموزشی در دادگستری استان تهران دیدند که از همکاری‌های آقای آوایی رییس کل دادگستری استان تهران در این رابطه تشکر می‌کنیم.

مرتضوی درباره‌ی تشکیل و تخصصی کردن نواحی دادسرا، گفت: در مجموع دادسرای تهران 28 ناحیه ساماندهی شده که 12 ناحیه‌ی آن تخصصی،12 ناحیه‌ی دیگر عمومی و چهار ناحیه‌ی دیگر مشترکا پرونده‌های تخصصی و عمومی را رسیدگی می‌کنند. وی با بیان اینکه دادسرای تهران در مبارزه با اراذل و اوباش کارنامه‌ی 100 درصد موفق داشته و آن را روبه‌رو صفر کرده است، گفت: دادستان وظیفه‌ی خطیری برعهده دارد. باید همه‌ی دوستان، صادقانه دست او را بفشارند و هر کمکی که نیاز دارد یاریش کنند. به آقای جعفری دولت‌آبادی تبریک می‌گویم و آمادگی کمک به ایشان را دارم.

‌باید شرایط اجرای عدالت برای قاضی فراهم شود

حکومت اگر بدون عدالت باشد قطعا به فساد کشیده می‌شود

رییس حوزه ‌ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: ‌باید شرایط اجرای عدالت برای قاضی فراهم شود و مهمترین وظیفه را در این زمینه مسوولان عالی دستگاه قضایی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین خلفی در مراسم تودیع خود از سمت دادستانی انتظامی قضات با بیان این‌که جلسه‌ی تودیع و معارفه بی شباهت به برخی از صحنه‌های قیامت نیست، خاطرنشان کرد: ‌این فرصت‌ها همیشه در دست انسان قرار نمی‌گیرد و بسیار سریع می‌گذرد، امیداریم بتوانیم در جهت جلب رضایت خدا حرکت کنیم. وی افزود: در نظام جامعه‌ی بشری همواره افرادی به عنوان مسوول تعیین می‌شوند از جمله مهمترین مسوولیت‌هایی که به افراد بشر سپرده می‌شود بحث قضاوت است. دستگاه قضایی قوی‌ترین زمینه‌ی اعمال حاکمیت است که تعدیل کننده قوای دیگر هم محسوب می‌شود.واقف بودن به این مسوولیت می‌تواند ما را نسبت به وظیفه‌مان آگاه کند.

خلفی با بیان اینکه قوه قضاییه در نظام بشری اساسی‌ترین وظیفه یعنی عدل را بر عهده دارد، گفت: قضات مسوولیت رفع ظلم را در جامعه بر عهده دارند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که از قوی‌ترین منشورهای انقلاب است به این مساله اشاره شده است.

وی ادامه داد: اجرای حقوق عامه و گسترش عدل طبق قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه است. حکومت اگر بدون عدالت باشد قطعا به فساد کشیده خواهد شد و به قوه قضاییه این اختیار داده شده که این وظیفه را به انجام رساند.

 رییس حوزه‌ی ریاست قوه قضاییه یکی از وظایف رییس قوه را انتصاب قضات عادل دانست و اظهار کرد: امید همه‌ی افراد جامعه به قضات عادل است. اگر دستگاه قضایی بر محور عدالت نچرخد امید به اصلاح آن جامعه نیست به همین دلیل اصل را در تشکیلات قضایی به قضات می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اجرای عدالت باید برای قاضی فراهم شود، افزود: اگر می‌خواهیم قاضی مستقل و شجاع باشد مهمترین وظیفه را در این زمینه مسوولان عالی قضایی بر عهده دارند. خلفی با اشاره به اینکه یک سال زمان برای تهیه‌ی پیش‌نویسی صرف شد که بتوان نظارت قانونمند بر قضات داشت، اظهار کرد: نظارت در دستگاه قضایی مورد نیازاست همچنین تاسیس تعلیم در نظام قضایی ما از مقدس‌ترین تاسیسات است. زیرا نمی‌توان به قاضی قبل از اینکه او را از سمتش برکنار کنیم تفهیم اتهامی بکنیم و از مهمترین وظایف دادسرای انتظامی رعایت این شان است.

وی ادامه داد: دادستان انتظامی وسیله‌ی ایجاد امنیت قضات است. پاک‌ترین و شریف‌ترین و فاضل‌ترین کارگزاران حکومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران قضات هستند اما چرا برخی از مسائل بزرگ جلوه می‌کند چون این جایگاه جایگاه رفیعی است. آلودگی معمولا در جایی دیده می‌شود که باید مظهرپاکی باشد. در نتیجه اولین وظیفه‌ی دادستان انتظامی را حفظ امنیت قضات شریف و دومین وظیفه را رسیدگی به قضات در معرض تخلف می‌دانم.

رییس حوزه قوه قضاییه با بیان اینکه این معنا با آیین‌نامه و بخشنامه فراهم نمی‌شود، گفت: قاضی باید بداند معیارهای دقیق وعلمی مشخصی برای سنجش عمل او وجود دارد که امیدواریم پیش نویس قانونی که در این زمینه تهیه شده در مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: کسی که می‌تواند نظارت بر عملکرد قاضی داشته باشد فقط مراجع نظارتی نیستند. قوی‌ترین مرجع نظارت بر قاضی خود قاضی است. اگر دادسرا و دادگاه انتظامی نیز وجود دارد باید فراهم کننده موجبات خودکنترلی در قاضی باشد و زمینه‌ی جذب، گزینش و حفظ قضات پاکدامن فراهم شود و این کار شدنی است. خلفی در پایان ابراز امیدواری کرد کسانی که در دستگاه قضایی نصب می‌شوند جز حق وعدالت به چیز دیگری فکر نکنند.

باید با معدود افرادی که شان قضاوت را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد

دادستان جدید انتظامی قضات با تاکید بر حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از قضات شریف و عدالتخواه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت دستگاه قضایی و ماموریت این قوه لازم استبا معدود افرادی که شان این جایگاه را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی و به موقع صورت گیرد تا به ساحت امر قضا خدشه‌ای وارد نشود.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی در مراسم معارفه‌ی خود با تشکر از آیت‌الله لاریجانی به خاطر انتخاب وی اظهار کرد: مسلم است که شان قضا از شئون حکومت الهی است و مقام قضاوت الهی جایگاه انبیاء و سپس اوصیای الهی است و در دوران غیبت این وظیفه بر عهده‌ی مقام نیابت امام معصوم سنگینی می‌کند و قضات واجد شرایط به امر قضا اشتغال دارند.

وی افزود:‌ دستگاه قضایی ضامن اجرای قوانین و مقررات خواهد بود و به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب غایت مطلوب دستگاه قضایی این است که وضع قوه قضاییه به آنجا برسد که هر کس در جامعه‌ی اسلامی احساس کرد که به او ظلمی شده دلخوش باشد که به قوه قضاییه مراجعه می‌کند و این مرجع مشکلش را حل می‌کند.

شفیعی در ادامه گفت: نظارت دقیق بر حسن جریان امور در دستگاه قضایی و اجرای حقوق عامه در قوانین موضوعه پیش‌بینی شده است. با توجه به تعدد مراجع نظارتی باید هماهنگی لازم میان دستگاه نظارتی معمول شود تا نظارت با دقت و سرعت انجام شود و در جهت اصلاح امور گام‌های مثتبی برداشته شود. وی در پایان گفت: باید امر گزینش و آموزش و پرورش قضات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب دادستان انتظامی قضات، معاون دادستان کل کشور، دادستان عمومی وانقلاب تهران و رییس حوزه ریاست که به امضای رییس قوه قضاییه رسیده بود به آنها ابلاغ شد همچنین لوح تقدیری از طرف معاونان و همکاران دادسرای انتظامی قضات به حجت‌الاسلام خلفی و لوح تقدیر و هدیه‌ای از طرف همکاران و معاونان دادسرای تهران به سعید مرتضوی اهدا شد.

در مراسم تودیع و معارفه‌ی دادستان انتظامی قضات و دادستان تهران علاوه بر حجت‌الاسلام رییسی معاون اول رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین رازینی معاون حقوقی و توسعه‌ی قضایی قوه قضاییه، سیدعلیرضا آوایی رییس کل دادگستری تهران، ناصر سراج معاون سیاسی دادستان کل کشور، سالارکیا معاون دادستان تهران، ‌حسن عابدی رییس سازمان پزشکی قانونی، حجت‌الاسلام صدیقی رییس دادگاه عالی انتظامی قضات،‌جندقی رییس کانون وکلا و برخی از قضات دادسراها، دادگاه‌های کیفری و تجدیدنظر نیز حضور داشتند.

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.