×

از فردا در سراسر کشور، سوخت‌ گیری بنزین ‌آزاد با کارت شخصی انجام خواهد شد

از فردا در سراسر کشور، سوخت‌ گیری بنزین ‌آزاد با کارت شخصی انجام خواهد شد

ز فردا (اول خرداد) با اجرای فعال‌سازی لایه دوم کارت هوشمند سوخت خودروها، دارندگان خودرو می‌توانند سوخت‌گیری بنزین آزاد یا به گفته وزارت نفتی‌ها بنزین نیمه‌یارانه‌ای یا نیمه آزاد 400 تومانی‌ را با کارت هوشمند خود انجام دهند

از-فردا-در-سراسر-کشور،-سوخت‌-گیری-بنزین-‌آزاد-با-کارت-شخصی-انجام-خواهد-شد وکیل 

از فردا (اول خرداد) با اجرای فعال‌سازی لایه دوم کارت هوشمند سوخت خودروها، دارندگان خودرو می‌توانند سوخت‌گیری بنزین آزاد یا به گفته وزارت نفتی‌ها بنزین نیمه‌یارانه‌ای یا نیمه آزاد 400 تومانی‌ را با کارت هوشمند خود انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکنون برای استفاده از بنزین ‌آزاد نیاز به استفاده از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران بود که با فعال‌سازی لایه دوم کارت هوشمند، سوختگیری بنزین نیمه‌آزاد در کنار بنزین سهمیه‌ای توسط کارت شخصی سوخت خودروها در 2800 جایگاه سراسر کشورآغاز می‌شود.

امکان دریافت بنزین 400 تومانی پس از اتمام بنزین یارانه‌ای

برنامه‌های اعمال شده به‌سامانه هوشمند سوخت به این‌صورت است که پس از اتمام بنزین سهمیه‌ای شارژ شده در هر کارت سوخت، امکان استفاده از بنزین آزاد محقق می‌شود. به‌این منظور لازم است یک‌بار کارت را از دستگاه ‌کارت‌خوان خارج و دوباره در دستگاه گذاشته شود تا با پیغامی که از سوی دستگاه داده می‌شود، امکان استفاده از بنزین ‌آزاد با قیمت 400 تومانی فراهم شود.

سقف استفاده از بنزین نیمه‌آزاد؛ 500 لیتر در ماه

در صورت به اتمام رسیدن بنزین سهمیه‌یی، هر خودرو می‌تواند ماهانه تا سقف 500 لیتر از بنزین ‌آزاد استفاده کند تا از این طریق امکان قاچاق این فراورده‌ سوختی هم وجود نداشته باشد.

کارت جایگاه‌دار فعال باقی می‌ماند

به‌منظور رفع مشکلات در مواقع اضطرار فعلا قرار است کارت‌های جایگاه‌داران برای دریافت بنزین آزاد همچنان فعال باقی بماند.

 دارندگان خودروهای خارجی از کارت هوشمند شخصی‌شان استفاده کنند

همچنین به دارندگان خودروهای 1300 سی.سی به بالای خارجی و 2000 سی.سی به بالای داخلی که پیش‌از این از بنزین سهمیه‌ای برخوردار نبودند و برای سوختگیری از کارت جایگاه‌دار استفاده می‌کردند، توصیه شده از این پس بنزین را با کارت سوخت هوشمند شخصی خودشان دریافت کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.