×

متن بیانیه چهاردهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

متن بیانیه چهاردهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

متن بیانیه چهاردهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

متن-بیانیه-چهاردهمین-همایش-اتحادیه-سراسری-کانون‌های-وکلای-دادگستری-ایران

چهاردهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) که از 28 الی 31 اردیبهشت1389 با میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز، در تهران برگزار شد با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:

1- اتحادیه نگرانی عمیق خود را در مورد تضییقات ایجاد شده برای برخی از شهروندان در انتخاب وکیل و صدور حکم حبس برای ایشان ابراز داشته و بر آزادی انتخاب وکیل و حفظ حقوق وکلای مدافع وفق موازین قانونی و بین المللی تاکید کرد.

2- در مورد آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، گرچه آیین نامه مذکور به حالت تعلیق درآمده اما اتحادیه انتظار دارد ریاست محترم قوه قضاییه با استفاده از اختیارات قانونی خویش آن را ابطال بفرمایند.

3- اتحادیه نگرانی خود را نسبت به افزایش بی رویه تعرفه خدمات قضایی - صرف نظر از جایگاه و اعتبار قانونی آن – اعلام می‌دارد و معتقد است این افزایش افراد بی بضاعت را از راه‌های دادخواهی قانونی و رجوع به محاکم دادگستری باز خواهد داشت.

4- نظر به انقضای مدت اجرای قانون برنامه توسعه سوم اتحادیه کماکان جذب مجدد نیرو از طریق برگزاری آزمون در قالب ماده 187 قانون مذکور را غیر قانونی می‌داند.

5- به منظور احتراز از تصویب یا صدور ضوابط تنش زا و غیر قابل اجرا اتحادیه اعلام می‌دارد، در زمینه بررسی و تدوین و تنقیح قوانین، به ویژه قوانین راجع به وکالت، حاضر به هرنوع همکاری با دستگاه‌های ذی ربط می‌باشد.

اتحادیه ضمن سپاسگزاری فراوان از کانون وکلای دادگستری مرکز به خاطر مهمان نوازی و برگزاری مطلوب همایش چهاردهم اعلام می‌کند همایش بعدی در آبان ماه 1389 با میزبانی کانون وکلای دادگستری مازندران برگزار خواهد شد.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.