×

کاهش شصت درصدی نرخ مرگ و میر کودکان در جهان

کاهش شصت درصدی نرخ مرگ و میر کودکان در جهان

کاهش شصت درصدی نرخ مرگ و میر کودکان در جهان

کاهش-شصت-درصدی-نرخ-مرگ-و-میر-کودکان-در-جهان

خبرگزاری فارس : یک بررسی جدید نشان می دهد که نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال طی چهل سال گذشته در سراسر جهان شصت در صد کاهش یافته است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی در این بررسی که نتیجه آن در نشریه تحقیقاتی لانست منتشر شده آمده است ، با وجود این کاهش ، نرخ مرگ و میر کودکان تا آن حدی که در اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل متحد، تعیین شده بود پائین نیامده است.

این بررسی نشان می دهد که شانس این که نوزادی که اکنون در چاد، مالی یا نیجریه به دنیا می آید به سن پنج سالگی برسد تقریبا 60 برابر کمتر از کودکی است که در کشور های اسکاندیناوی متولد می شود.

بهبود وضعیت کودکان در کشورهای در حال توسعه، بدلیل برنامه های واکسینه کردن کودکان، استفاده از پشه بند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مالاریا و نیز داروهایی است که برای مبارزه با بیماری ایدز تجویز می شود. یکی از نکات مهمی که در گزارش به آن اشاره شده این است که در بعضی از کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا این بهبود متوقف شده و از طرف دیگر انگلیس اکنون بالاترین نرخ مرگ و میر کودکان در اروپای غربی را دارد.

البته انگلیس از سال 1990 تا کنون نرخ مرگ و میر کودکان را 50 درصد کاهش داده است ولی این نرخ در کشورهای اتریش، قبرس، آلمان، یونان، ایرلند، رژیم صهیونیستی، مالت، پرتغال و اسپانیا کمتر از انگلیس است. سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس گفت نرخ مرگ نوزادان در بریتانیا اکنون در پائین ترین سطح قرار دارد.

شمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان، در سال جاری میلادی هفت میلیون و 700 هزار نفر تخمین زده شده است.نیمی از این مرگ ها در کشورهای جنوب صحرا در آفریقا اتفاق می افتد. تازه ترین آمار نشان می دهد که کاهش نرخ تلفات کودکان، سریع تر از حدی بوده که برای بسیاری از کشورهای فقیرتر محاسبه شده بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.