×

هر کشوری که بخواهد استوار بماند، باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد

هر کشوری که بخواهد استوار بماند، باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد

هر کشوری که بخواهد استوار بماند، باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد

هر-کشوری-که-بخواهد-استوار-بماند،-باید-قوه-قضاییه-سالم-و-مقتدر-داشته-باشد وکیل 

رییس کل دادگستری تهران:
نباید به هر بهانه به اصل قانون خدشه‌ای وارد شود
هر کشوری که بخواهد استوار بماند،باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد    

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اصلی ترین رسالت روابط عمومی‌های دستگاه قضایی توسعه فرهنگ عمومی احترام به قانون و تبیین استقلال قوه قضاییه مقتدر است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، سیدعلیرضا آوائی در ششمین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی تشکیلات قضایی، مراکز و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با بیان تعریف‌های متفاوت از روابط عمومی، مدیریت ارتباط یک سازمان با مخاطبان آن را به صورت برنامه‌ریزی شده و سنجیده به منظور ایجاد تفاهم و استقرار اطمینان، وظیفه اصلی روابط عمومی موفق دانست.

رئیس کل دادگستری استان تهران اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی و همگرایی به منظور کوتاه کردن فاصله مدیران و مخاطبان را تاثیرگذارترین راه برای تحقق اهداف یک سازمان دانست و افزود: روابط عمومی‌ها را می‌توان به سه نوع روابط عمومی توجیه‌گر، تبیین‌گر و تحلیل گر تقسیم کرد.

وی پنهان کاری، اطلاع‌رسانی فریبکارانه به منظور خوشنودی مدیران، تبلیغ فراوان و بدون محتوا را از ویژگی‌های روابط عمومی توجیه‌گر دانست وافزود: روابط عمومی تبیین گر نیز با اتخاذ سیاست محافظه‌کاری در صدد است از حالت تعامل با مخاطب خارج شده و فقط به صورت اداری عمل ‌می‌کند و حوزه فعالیت آن بسیار تنگ است.

آوایی روابط عمومی تحلیل گر را بهترین نوع روابط عمومی دانست و گفت: در این نوع، روابط عمومی پیشاپیش رویدادها حرکت می‌کند و همیشه ضمن صیانت از منافع سازمان متبوع خود، جایگاه خود را تا سطح مشاور مدیریت ارتقا می‌دهد و در تعیین سیاست‌ها و برنامه ریزی به صورتی مداخله می‌کند که توأمان اطمینان مخاطب و اهداف سازمان تامین شود.

آوائی گفت: روابط عمومی تحلیل گر به صورت مستمر خواست، توقع مردم و جو حاکم بر فضای جامعه را به مدیران سازمان متبوع خود انتقال می‌دهد و ضمن ارزش گذاری بر خواست مردم نواقص تعامل سازمان با مخاطبان را حتی در صورت ناخوشایندی مدیران به مجموعه منعکس می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه به دو اصل توسعه فرهنگ عمومی احترام به قانون و تبیین اصل استقلال دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: نهادینه کردن تعهد به ملازمت قانون موجب مستحکم شدن پیمان بین حکومت و مردم می‌شود و نباید به هر بهانه به اصل قانون خدشه ای وارد شود زیرا در این صورت به همان میزان به اصل نظام آسیب وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اقتدار و جایگاه دستگاه قضایی گفت: هر کشوری که بخواهد استوار و پابرجا بماند،لاجرم باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد و هر چه در این زمینه تلاش کنیم به همان میزان دستگاه قضایی و نظام مستحکم تری خواهیم داشت و در نتیجه امید، امنیت و آرامش در جامعه متبلور خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.