×

تنظیم سند رسمی خودرو باید در دفترخانه ها انجام شود، هشدار نسبت به تبعات حقوقی عدم ثبت رسمی سند خودرو

تنظیم سند رسمی خودرو باید در دفترخانه ها انجام شود، هشدار نسبت به تبعات حقوقی عدم ثبت رسمی سند خودرو

معاون سازمان ثبت گفت تنظیم اسناد خودرو حتما باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و اگر کسی اینگونه عمل نکند آثار حقوقی برای او وجود خواهد داشت

تنظیم-سند-رسمی-خودرو-باید-در-دفترخانه-ها-انجام-شود،-هشدار-نسبت-به-تبعات-حقوقی-عدم-ثبت-رسمی-سند-خودرو

 معاون سازمان ثبت گفت: تنظیم اسناد خودرو حتما باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و اگر کسی اینگونه عمل نکند آثار حقوقی برای او وجود خواهد داشت.

محمد مهدی انجم شعاعمحمد مهدی انجم‌شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به لزوم ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت: در رابطه با بحث اجرای اسناد رسمی ما دو موضوع داریم که مستقیما به نیروی انتظامی مربوط می‌شود و انتظار داریم که نیروی انتظامی هم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

وی گفت: یک مورد در خصوص بحث خودرو‌ها و دیگری درباره گذرنامه و ممنوع الخروجی بدهکاران است.

این مقام مسئول اظهار کرد: طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و آیین‌نامه آن و بخشنامه‌ای که اخیرا ریاست محترم قوه قضائیه صادر کردند تنظیم اسناد خودرو‌ها حتما باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تنظیم سند رسمی در دفترخانه یک تکیلف و الزام است و مردم باید به این ترتیب عمل کنند و اگر کسی عمل نکند آثار حقوقی برای او وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این امر از آن جهت قابل توجه است که دادگاه‌ها و مراجع اجرای ثبت در تشخیص مالکیت افراد بر خودرو‌ها به منظور اجرای مفاد اسناد رسمی بتوانند با توفیق بیشتری عمل کنند.

انجم شعاع تصریح کرد: امیدوار هستیم که نیروی انتطامی در این زمینه با ما همکاری کند که علاوه بر اجرای ماده 29 قانون، در حوزه اجرای اسناد رسمی هم ثبت مالکیت‌های افراد نسبت به خودرو‌ها که در واقع ثبت اسناد معاملات آن‌ها است به شکل مطلوب‌تری انجام شود.

وی گفت: لذا ما در این خصوص در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این همکاری صورت گیرد تا سازمان ثبت در این بعد خدمات مناسب‌تر و بهتری ارائه دهد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.